3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Teljes kapacitásra kapcsol jövőre a Stadler vasúti alumínium-kocsitesteket gyártó szolnoki üzeme, amely nyomán a munkavállalók száma 230 főre, a jelenlegi létszám csaknem két és félszeresére nő majd. A növekedés hátterében az áll, hogy Szolnokon a gyártás költsége akár harmadával is kisebb lehet, mint a svájci Bussnangban.

Míg idén 60, jövőre mintegy 200 vasúti alumínium-kocsitest gyártását tervezi Szolnokon a Stadler, mondta el az mfor.hu-nak Dunai Zoltán. A Stadler Rail Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerint a jelenlegi megrendelés-állomány alapján az is elképzelhető, hogy ez a szám végül 250-re növekszik majd.

Itthon olcsóbban dolgoznak

A Stadler azért bővíti rohamos mértékben itthoni gyártását, mivel - információink szerint - az alumínium-kocsitestek előállítási költsége Szolnokon akár harmadával is kisebb lehet, mint a svájci Bussnangban. A magyar gyár költségelőnye elsősorban abból adódik, hogy a munkaerő Svájcban lényegesen drágább.

A szolnoki üzem felfutása nyomán a munkavállalók száma a jelenlegi 92-ről az idei év végére 120-ra, 2010 végére pedig 230 főre fog növekedni. A bővülés keretében a cég újabb hegesztőket, valamint festőket és fényezőket vesz majd fel - egy kezdő hegesztő havi bruttó 160 ezer forintos fizetéssel, valamint teljesítményhez kötött, 50 ezer forintos bónusszal számolhat. A CNC-hegesztők toborzása már meg is kezdődött, ők a gyár idén szeptemberben átadandó új csarnokában veszik majd fel a munkát.

Az idén legyártandó hatvan kocsitest közül 28-at a MÁV-nak szánt Flirt-vonatokba építenek be, a fennmaradó 32 kocsit pedig a német vasutaknak szánják majd. Egy kocsitest legyártása egyébként mintegy 1000 munkaórát vesz igénybe.

2013-ban újabb 200 munkahely jöhet

Michel Moser, a Stadler Szolnok Kft. ügyvezető igazgatója szerint ha minden a tervek szerint halad, akkor 2013-ban a vonatok végösszeszerelését is Szolnokra telepíti a svájci vállalat. Ennek nyomán kétszáz új munkahely jöhet létre.

Mint ismert, a Stadler szolnoki üzeme mintegy ötmilliárd forintos beruházással készült el múlt év végén, a termelés márciusban indult meg. A cég Pusztaszabolcson már 2007 tavasza óta jelen van egy vasúti karbantartó-egységgel, ahol jelenleg mintegy harmincan dolgoznak.

Nagy meccs lesz a villamostendereken

A társaság mai sajtóbeszélgetésén elhangzott az is, hogy a Stadler mindhárom vidéki villamostenderen - Miskolc, Szeged, Debrecen - indul. Iparági információk szerint mellette a Bombardier, a Siemens, az Alstom, az olasz Ansaldo, a spanyol CAF és a cseh Skoda lesz majd a vetélytársak között.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!