Míg idén 60, jövőre mintegy 200 vasúti alumínium-kocsitest gyártását tervezi Szolnokon a Stadler, mondta el az mfor.hu-nak Dunai Zoltán. A Stadler Rail Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerint a jelenlegi megrendelés-állomány alapján az is elképzelhető, hogy ez a szám végül 250-re növekszik majd.
Itthon olcsóbban dolgoznak
A Stadler azért bővíti rohamos mértékben itthoni gyártását, mivel - információink szerint - az alumínium-kocsitestek előállítási költsége Szolnokon akár harmadával is kisebb lehet, mint a svájci Bussnangban. A magyar gyár költségelőnye elsősorban abból adódik, hogy a munkaerő Svájcban lényegesen drágább.
A szolnoki üzem felfutása nyomán a munkavállalók száma a jelenlegi 92-ről az idei év végére 120-ra, 2010 végére pedig 230 főre fog növekedni. A bővülés keretében a cég újabb hegesztőket, valamint festőket és fényezőket vesz majd fel - egy kezdő hegesztő havi bruttó 160 ezer forintos fizetéssel, valamint teljesítményhez kötött, 50 ezer forintos bónusszal számolhat. A CNC-hegesztők toborzása már meg is kezdődött, ők a gyár idén szeptemberben átadandó új csarnokában veszik majd fel a munkát.
Az idén legyártandó hatvan kocsitest közül 28-at a MÁV-nak szánt Flirt-vonatokba építenek be, a fennmaradó 32 kocsit pedig a német vasutaknak szánják majd. Egy kocsitest legyártása egyébként mintegy 1000 munkaórát vesz igénybe.
2013-ban újabb 200 munkahely jöhet
Michel Moser, a Stadler Szolnok Kft. ügyvezető igazgatója szerint ha minden a tervek szerint halad, akkor 2013-ban a vonatok végösszeszerelését is Szolnokra telepíti a svájci vállalat. Ennek nyomán kétszáz új munkahely jöhet létre.
Mint ismert, a Stadler szolnoki üzeme mintegy ötmilliárd forintos beruházással készült el múlt év végén, a termelés márciusban indult meg. A cég Pusztaszabolcson már 2007 tavasza óta jelen van egy vasúti karbantartó-egységgel, ahol jelenleg mintegy harmincan dolgoznak.
Nagy meccs lesz a villamostendereken
A társaság mai sajtóbeszélgetésén elhangzott az is, hogy a Stadler mindhárom vidéki villamostenderen - Miskolc, Szeged, Debrecen - indul. Iparági információk szerint mellette a Bombardier, a Siemens, az Alstom, az olasz Ansaldo, a spanyol CAF és a cseh Skoda lesz majd a vetélytársak között.
W. B.