3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Pályázatot hirdetnek a taszári volt katonai repülőtér hasznosítására, miután a piacfelmérő felhívásra 12 érdeklődő jelezte érdeklődését - közölte a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács (NVT) pénteken.

A taszári Kapos bázisrepülőtér ingatlan-együttesének hasznosítására irányuló pályázatot előreláthatólag 2008 őszén elindítja a a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács - áll a tanács szerdai üléséről pénteken adott tájékoztatásban.

A jelentkező magyar tulajdonú cégek mellett jelentős számú külföldi székhelyű, illetőleg hátterű társaság is szerepel. Több közülük tőkeerős szakmai befektető, amely komoly referenciákkal rendelkezik az ingatlanfejlesztések, köztük repülőtér-fejlesztés, üzemeltetés, illetőleg ipari parkok, logisztikai központok létesítése vagy kezelése területén. A jelentkezések egy részét tanácsadó cégek nyújtották be, melyek a projekt megvalósításához hatékony konzorcium létrehozatalát irányozták elő.

A jelentkezések alapján nyilvánvalóvá vált, hogy az érdeklődő befektetői körök által preferált hasznosítási mód az ingatlanok tulajdonjogának megszerzését feltételezi, továbbá az is, hogy a jelentkezők cargo repülőtér mellett intermodális logisztikai központ létesítését, és további funkciók betelepítését is megvalósíthatónak, szükségesnek tartják.

Az MNV honlapján olvasható tájékoztató szerint a 2005-ig katonai hasznosítású repülőtér fejlesztésének célja első lépésben egy európai jelentőségű interkontinentális cargo repülőtér kialakítása, és ezen keresztül a térség gazdasági fejlesztése. Ennek fontosságára tekintettel a kormányfő 2006-ban miniszterelnöki biztost nevezett ki Kolber István személyében.

Az eddig felmerült hasznosítási lehetőségek szerint az előzetes koncepció és megvalósíthatósági tanulmány alapján évi 650 ezer tonna légiáru kapacitás kiépítése mintegy 25-30 milliárd forintba kerülne. Összehasonlításul: a budapesti ferihegyi repülőtér légiáruforgalma 2007-ben 58 885 tonna volt a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. adatai szerint.

Az 530 hektáron elterülő taszári repülőtér 2500 méter hosszú futópályája 3500 méterre bővíthető. A légikikötő tájolása optimális és kedvező a zajterhelhetősége. A környező földingatlanokkal a fejlesztésbe vonható területet 371 hektárral lehet növelni. A taszári repülőtérről három páneurópai közlekedési folyosó 40-60 perc alatt elérhető. A közúti csatlakozás a 2011-2015 között megvalósuló gyorsforgalmi úthálózaton keresztül lesz lehetséges, de – iparvágányon - már most vasúti összeköttetés van a nemzetközi vasúti vonalakhoz.

A taszári repülőtéren állomásozó katonai alakulat 1950-től Délnyugat-Magyarország légterének védelmét látta el, majd 1995-től a boszniai békefenntartók amerikai alakulatainak légibázisa volt 2004-ig.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!