A Panasonic eddig főként helyi disztribútorokon keresztül értékesített a délkelet-európai térségben, most azonban, hogy ezek a piacok is jelentős fejlődés előtt állnak, jobb, ha önálló cég veszi át a terület feletti irányítást - mondta a Világgazdaságnak Joachim Reinhart, a Panasonic európai vállalatának igazgatója. Formailag a cégalapítás átalakítást is jelent, az eddigi magyarországi leányvállalat válik régiós központtá Panasonic South-East Europe néven, vezetésével pedig az eddigi ügyvezetőt, Stark Istvánt bízzák meg.
Az újjáalakuló cégben kívánják központosítani a kilenc országot magában foglaló térség piacaihoz kötődő belső üzleti folyamatokat, az informatikai rendszer irányítását és az adminisztrációs munkát. Joachim Reinhart ugyanakkor fontosnak tartja kiemelni, hogy a régiószintű irányítás nem jelent minden szinten centralizálást. A Panasonic figyelembe kívánja venni az egyes piacok sajátosságait, a marketing és az értékesítés kialakítása ugyanis mindenhol a helyi erők feladata lesz.
Szükségessé válik a logisztikai folyamatok átszervezése is, ennek eredményeként Magyarországra kerül át a jelenleg Szlovákiában lévő regionális logisztikai rendszer egy része. A délkelet-európai térségbe irányuló szállítások lebonyolítására ezentúl magyar logisztikai cégek kapnak megbízást. Ugyanakkor az új szervezeti felállás Magyarországon nem jár jelentős létszámnöveléssel, a jelenleg 43 fős cég kevesebb mint tíz alkalmazottal bővülhet, de az egyes piacokon a jelenlegi létszám a feladatok ellátására a következő két évben megduplázódhat. Ami még ennél is látványosabb fejlődést jelent, hogy a pluszfeladatokkal a magyarországi cég bevétele a tervek szerint már az első évben megháromszorozódik, s elérheti a 175 millió eurót.
A nagy kereskedőpartnerek is egyre inkább azt kérik, hogy régiószintű megállapodásokat kössenek velük a cégek, az átalakításra ezért is szükség van - mondta a Világgazdaságnak Joachim Reinhart.