Az év egészében is hiányt vár a csoport, 70-90 millió euró erejéig, a tavalyi 3,3 millió eurós adózott eredmény helyett. A vállalatban az osztrák állami vagyonkezelőnek (ÖIAG) 42,75 százaléka van.
Várhatóan még idén októberben eldől, hogy melyik cég veszi át a vezetést az AUA-nál: a lehetséges partnerek között említik az elemzők a Lufthansát, az Air France/KLM párost, az orosz Aeroflot és a török Turkish Airlinest.
Tavaly az első félévben még csak 8,6 millió euró volt a társaság vesztesége. Az idei első negyedben a hiány meghaladta a hatvanmillió eurót, főként az üzemanyag drágulása miatt. Bár a második negyedben volt javulás, a vállalat vezetése úgy látja, hogy egyedül tovább már nem tudnak megállni a lábukon, szükségük van erősebb partnerre.
A repülőgép-üzemanyag az első fél évben 73,7 százalékkal volt drágább az egy évvel korábbihoz képest, a nemzetközi légi forgalomban az AUA is kezdi érezni az amerikai jelzáloghitel-válság hatásait, az utazási kedv csökkenését, az olcsó jegyes légitársaságok egyre kíméletlenebb versenyét.