Az első két Flirt - egybekapcsolva - pénteken 9 óra 50 perckor fut ki a Déli pályaudvarról Dunaújváros felé. A vonatok forgalomba állításával egyidőben megkezdi működését a karbantartást végző pusztaszabolcsi karbantartóbázis is.
A 2008 márciusáig megérkező további 28 járművet a MÁV a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Pusztaszabolcs vonalon veti majd be. A most megszerzett típusengedély már ezekre is érvényes lesz.
A négy kocsiból álló Flirt összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik, maximális sebessége 160 kilométer/óra. A vonatok a szokásosnál kisebb menetzaja, kevesebb energia-felhasználása és kisebb szennyezőanyag-kibocsátása miatt a környezeti terhek is csökkennek majd - az ígéretek szerint.
"A budapesti elővárosi közlekedés 15 ezer négyzetkilométeres körzetében közel 3,5 millió ember él. A MÁV kiemelt célja ennek fejlesztése: a vecsési és az újszászi vonalakon például már jelentősen csökkent a menetidő, s rövidesen elkezdődnek a munkálatok a Flirt leendő útvonalain is"- közölte Heinczinger István, a MÁV ZRt. vezérigazgatója.
Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint a típus 2004. júniusi debütálása óta szinte minden tendert megnyert. A mai napig 325 darab szállítására kötöttek szerződést világszerte.
A Stadler és MÁV között - maratoni jogi csatározás után - 2006. március 22-én lépett életbe a szerződés harminc elővárosi villamos motorvonat beszerzésére és karbantartására. Az első két járműnek hivatalosan egy évvel ezután kellett volna forgalomba állnia, ami - mintegy két hetes csúszással - gyakorlatilag teljesül is. A harminc vonat ára önmagában 144,6 millió euró, azaz mintegy 36 milliárd forint.
Menedzsment Fórum
Pénteken kifutnak a Déliből az első Stadler-vonatok
Lapunk korábbi információinak megfelelően pénteken forgalomba áll a MÁV vonalain a Stadler első két Flirt-motorvonata, miután megszerezte a működéshez szükséges típusengedélyt.