Bárány Balász a VDSZSZ alelnöke elmondta, hogy továbbra is ragaszkodnak a MÁV Cargo vételárából 250 ezer forintos többlet juttatáshoz, a kiszervezett munkavállalókat megillető visszamenőleges 10 százalékos béremeléshez, valamint a MÁV Start alkalmazottainak - szintén visszamenőleg - 6,9 százalékos béremelést kérnek.
Az új menetrendet nem tartják megfelelőnek, mivel az szerintük ellehetetleníti a személyszállítást, kérik a felfüggesztését mindaddig, amíg jobb nem készül helyette. Addig a régi menetrend használatát szorgalmazzák. Végül a munkavállalói oldal elégséges szolgáltatásként vonalanként napi egy pár, illetve Budapest térségében összesen 20 pár vonatot ajánl.
Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője továbbra is teljesíthetetlennek nevezte a szakszervezetek anyagi jellegű követeléseit. A menetrenddel kapcsolatban elmondta, hogy azt a Vasúti Pályakapacitás Elosztó Kft. készítette a szállítók megrendelése szerint. A cél az volt, hogy minden vonalon ütemes menetrend legyen, de a szűkített költségkeret ezt nem tette lehetővé.
A MÁV szerint az elégséges szolgáltatás azt jelenti, hogy a munkába- majd pedig a hazajutást biztosítani kell. Ehhez a vonalankénti egy pár vonat kevés. A szóvivő a jövő évi kollektív szerződésekkel kapcsolatban elmondta, hogy az OÉT ajánlatát várják, és a középtávú megállapodás alapján a bérajánlat ehhez igazodik majd.
Az MTI a vasúthoz közel álló forrásból úgy értesült, hogy a szakszervezetek a pénteki sztrájkot "lebegtetik". Ezzel a reakciókat mérik fel, de annyi az esélye a sztrájknak, mint annak, hogy nem lesz. Mindenesetre a MÁV Start a karácsonyra tekintettel szervezett pénteki különvonatokat lemondta.