A független szolgáltatásokat nyújtó holding három cégcsoportból áll. A MediaSales és a MediaQ már működik, a MediaBay online oldala július 1-től érhető el. "Médiafelületekkel lehet 'tőzsdézni', a struktúra az e-bay-hez hasonló" - fogalmazott Béres Szilárd, a társaság elnöke. Ez utóbbi annyit jelent, hogy az eladók véleményezésére is lehetőséget biztosít majd a felület. A MediaBay a kereskedésbe nem kíván belefolyni, csupán hátteret biztosít.
Nem ez az első online médiavásárlási oldal, a piacon már mintegy fél éve jelen van a Médiaoutlet is. Ugyan részleteket nem árultak el a tulajdonosok, de annyi bizonyos a MediaBay extra szolgáltatásokat kínál majd a konkurens oldalhoz képest, amely a sajtótájékoztató soraiban ülők szerint nem igen váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Elsődleges feladatuk, hogy független tanácsadóként a médiatulajdonost képviseljék, folyamatos információt szállítsanak a hirdetők igényeiről, és segítsék az újabb és hatékonyabb kereskedelmi csomagok kidolgozását. Továbbá tanácsadói szolgáltatást nyújt a médiumoknak a fejlesztéshez, az üzleti tervezéshez és a stratégiaalkotáshoz.
A MediaSales-hez egy úgynevezett Akadémia is kapcsolódik, ennek keretében külső és belső médiaértékesítői képzést indít a társaság. A negyedévenkénti külsős tanfolyamokat sem teljesen kívülállóknak, hanem már értékesítéssel foglalkozó szakembereknek ajánlják.
A MediaSales jelenleg a következő márkákat képviseli a hirdetők felé: Print kiadványok: Vox Mozimagazin, Magyar Burda, Mister, Bébinfo, Rádió: Tárgyalások folynak az InfoRádióval az együttműködésről, Indoor: E-infopont (internetes terminálok országszerte), Outdoor: NAD (helyi és helyközi buszjáratokon elhelyezett LCD monitorok), Web: vox.hu, burda.hu, bebinfo.hu, globalplaza.hu, ingyenhirdetesek.hu, Gerilla Marketing: Quad Light, Blue Air Média.
A MediaQ független outsource médiapiac-kutató cégként működik a holdingon belül, szakemberei adatelemzési munkáktól a nagyobb kutatási tenderek megszervezéséig átfogó támogatást biztosítanak a médiumoknak. Az outsource-olt szolgáltatással az alapítók szerint áthidalható a piackutatási szezonalitás, azaz nem kell akkor is piackutatót alkalmazni, ha nincs rá szükség. A szolgáltatások igénybevételével a kutatási díjak az aktuális igényeknek megfelelően kontrollálhatók.