3p

Új független médiaszolgáltató cégcsoport kezdte meg működését a magyar piacon. A MediaGo Holding sales house tevékenységet, online reklámbörzét, kutatás-outsource-ot és média képzést kínál leendő ügyfelei számára. Az alapítók között többen korábban a Pesti Est csapatát erősítették.

A független szolgáltatásokat nyújtó holding három cégcsoportból áll. A MediaSales és a MediaQ már működik, a MediaBay online oldala július 1-től érhető el. "Médiafelületekkel lehet 'tőzsdézni', a struktúra az e-bay-hez hasonló" - fogalmazott Béres Szilárd, a társaság elnöke. Ez utóbbi annyit jelent, hogy az eladók véleményezésére is lehetőséget biztosít majd a felület. A MediaBay a kereskedésbe nem kíván belefolyni, csupán hátteret biztosít.

Nem ez az első online médiavásárlási oldal, a piacon már mintegy fél éve jelen van a Médiaoutlet is. Ugyan részleteket nem árultak el a tulajdonosok, de annyi bizonyos a MediaBay extra szolgáltatásokat kínál majd a konkurens oldalhoz képest, amely a sajtótájékoztató soraiban ülők szerint nem igen váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A MediaSales médiatanácsadói csoportja üzleti partnereket kapcsol össze. Az idei év végére Budapesten 40 tanácsadó 743 piaci szegmens közel 7500 aktív hirdető cégét éri el. Bencze György, a holding egyik alapítója kiemelte, abban látja a MediaSales létjogosultságát, hogy jelenleg nincsen független sales house a piacon. (A szakértő példaként a Ringier Online sales house-t említette.) Ők viszont minden tekintetben függetlenségre és egyenlő feltételek megteremtésére törekednek, így, ha némi nehézségek árán is, de egységes javadalmazási rendszert alkalmaznak minden ügyfél számára.

Elsődleges feladatuk, hogy független tanácsadóként a médiatulajdonost képviseljék, folyamatos információt szállítsanak a hirdetők igényeiről, és segítsék az újabb és hatékonyabb kereskedelmi csomagok kidolgozását. Továbbá tanácsadói szolgáltatást nyújt a médiumoknak a fejlesztéshez, az üzleti tervezéshez és a stratégiaalkotáshoz.

A MediaSales-hez egy úgynevezett Akadémia is kapcsolódik, ennek keretében külső és belső médiaértékesítői képzést indít a társaság. A negyedévenkénti külsős tanfolyamokat sem teljesen kívülállóknak, hanem már értékesítéssel foglalkozó szakembereknek ajánlják.

A MediaSales jelenleg a következő márkákat képviseli a hirdetők felé: Print kiadványok: Vox Mozimagazin, Magyar Burda, Mister, Bébinfo, Rádió: Tárgyalások folynak az InfoRádióval az együttműködésről, Indoor: E-infopont (internetes terminálok országszerte), Outdoor: NAD (helyi és helyközi buszjáratokon elhelyezett LCD monitorok), Web: vox.hu, burda.hu, bebinfo.hu, globalplaza.hu, ingyenhirdetesek.hu, Gerilla Marketing: Quad Light, Blue Air Média.

A MediaQ független outsource médiapiac-kutató cégként működik a holdingon belül, szakemberei adatelemzési munkáktól a nagyobb kutatási tenderek megszervezéséig átfogó támogatást biztosítanak a médiumoknak. Az outsource-olt szolgáltatással az alapítók szerint áthidalható a piackutatási szezonalitás, azaz nem kell akkor is piackutatót alkalmazni, ha nincs rá szükség. A szolgáltatások igénybevételével a kutatási díjak az aktuális igényeknek megfelelően kontrollálhatók.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!