3p

A Sony Ericsson Magyarország a magyar piacon jelenleg a második helyet foglalja el, de két éven belül piacvezető lehet - mondta Wágner Tibor, a cég kelet-közép európai igazgatója sajtótájékoztatóján. A cégnél úgy számolnak, hogy ehhez 8-10 százalékkal kell növelni részesedésüket.

A teljes magyar piacon 2,5 millió mobiltelefon van, ennek körülbelül negyede Sony Ericsson márkájú - mondta Wágner Tibor. A 2,5 milliós szám a közeljövőben nem is nagyon fog változni, így a cég úgy tudja növelni részesedését, ha a telefonjukat lecserélők váltanak az ő termékeikre - tette hozzá.

A cég arra számít, hogy a Sony szórakoztatóelektronikai termékeinek "mobilosítása" mindenképpen feléjük húzza a vásárlókat. "Az elkövetkező 1-2 év a telefonos fényképezésről és zenehallgatásról fog szólni a cégnél. Ehhez pedig ott van technológiai háttérnek a Sony Cybershot a fényképezéshez és a walkman a zenehallgatáshoz" - magyarázta Németh Viktor a vállalat magyarországi igazgatója.

"Azért is számítunk a piacelsőségre két éven belül, mert a cég nagyon jól tudja pozicionálni termékeit a piacon. A vásárlók nagyon jól megkülönböztethetik termékeinket, és minden rétegnek kínálunk telefonokat. Sőt, van olyan szolgáltató, amelyik feltöltőkártyás ügyfeleinek is meglehetősen olcsón kínálja a nagy tárhellyel rendelkező walkman telefonjaink egyikét" - tette hozzá a magyarországi igazgató.

A cég vezetői szerint Magyarországon sokáig nem volt igazán jellemző a telefonok gyakori cseréje, a színes kijelzős készülékek megjelenése óta azonban ez a folyamat is felgyorsult. Ma már egy év után modernebbre, okosabbra cseréli mobilját a fogyasztók többsége - állítják. Ezzel párhuzamosan egyre erősebb a készülékek kiskereskedelme is, a Sony Ericsson eladott telefonjainak 20 százalékát nem szolgáltatókon keresztül értékesíti. Ezért a cégnél továbbra is erősítenék a kiskereskedelmi eladásokat, sőt azt is elképzelhetőnek tartják, hogy a WestEndben található márkabolt mellett más hasonló üzleteket is nyitnak majd az országban.

Változik a vállalat felépítése is. Wágner Tibor, aki a cég kelet-közép-európai igazgatójaként a magyarországi piacokért is felelős volt, ezentúl csak a régiós ügyekre koncentrál, Németh Viktor viszont magyarországi igazgató lett. A társaság teljes átalakításához viszont szükség van csapatbővítésre is Németh Viktor szerint. A cég tervei között ugyanis ügyfélszolgálat beindítása is szerepel.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!