A Ford szerint a legutóbbi visszahívás 2003-ban történt.
A második legnagyobb amerikai autógyártó 5,8 millió autót rendelt vissza az elmúlt két évben motortűz veszélye miatt, ami a kisteherautók, szabadidőautók és furgonok kapcsoló-vezérlő rendszerével hozható kapcsolatba. Az iparág legnagyobb visszahívása az 1994-es és 2002-es évi modelleket érintette.
A Ford képviselői hétfőn elmondták, hogy a belső ellenőrzés szerint a kapcsolórendszer néhány 2003-as kisteherautónál és szabadidőautónál (SUV) az idő során korrodálódhat, amit túlmelegedéshez és gyulladáshoz vezethet.
"Biztosak akarunk lenni abban, hogy a vásárlók elmehetnek a kereskedőkhöz, és foglalkozunk az üggyel, amint tudunk" - mondta Dan Jarvis, a Ford szóvivője. Hozzátette, hogy eddig nem érkezett hozzájuk jelentés arról, hogy kigyulladt volna valamelyik 2003-as modell.
Az F-150-es pickup harminc éve a legjobb értékesítési mutatóval rendelkező modell az Egyesült Államokban, és döntő szerepe lehet abban, hogy a vállalat újra nyereséges legyen. Az F-Series enyhe eladást mutatott az elmúlt hónapokban a belső átalakítás miatt. A pickupok eladása közel 12 százalékot csökkent 2006-ban.