2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon még nem jellemző az intranet használata hatékony belső kommunikációs csatorna vagy munkaügyi portálként, derült ki a Dotkom Internet Consulting a hazai vállalatok intranet-használatáról készített felméréséből.

Többnyire általános, meglehetősen homályos válaszokat kaptak a Dotkom munkatársai az intranet célját, illetve az intranettel kapcsolatos elvárásokat firtató kérdésekre is. A válaszadók többségénél a külföldi anyavállalat, a fennmaradó cégek nagyobbik hányadánál pedig az informatikai osztály volt a kezdeményező. A vállalatok intranetért felelős dolgozóinak általában nehézségeket okozott a célok meghatározása. Mintegy 50 százalékuk "az információk jobb strukturálását, a az információáramlás javítását" említette, 10 százalékuk a papírtakarékosságot (!) tartotta fontosnak..

Az intranet leghasznosabb szolgáltatásai közül a legtöbben a telefonkönyvet, e-mail listát, belső utasításokat, ISO szabályzatot nevezték meg. Mindebből világosan kirajzolódik, hogy Magyarországon ma még az elő generáció intranetek használata a jellemző. Itt-ott már megjelennek a munkaügyi portál csírái (kedvezményes vásárlás, üdülési lehetőségek), de ezek még többnyire nem kapcsolódnak a vállalat számítógépes háttérendszereihez. Interaktív szolgáltatások még csak nyomokban lelhetők fel, ezek is többnyire az informális kommunikációt szolgálják. Az interaktív megoldások közül csupán egyetlen helyen említettek on-line informatikai hibabejelentést, illetve egy másik vállalatnál a felsővezetőkkel való interaktív kapcsolattatást.

A felmérésben résztvevő vállalatok közül a partnerek és szállítók alig néhányuk belső hálózatához férhetnek hozzá, jellemzően valamennyien multinacionális vállalatok.

Bár a Dotkom Internet Consulting felmérése csak afféle gyorsfénykép, mely számos részlet láthatóvá tételére nem alkalmas, mégis kiderül, hogy Magyarországon az intranet hálózat még csak igen kevés vállalat, intézmény szervezetébe integrálódott. Hiába rendelkezik viszonylag sok vállalat belső hálózattal, azok jelentőségét, lehetőségeit még csak kevés helyen ismerték fel. A korszerű intranet hálózatok, vállalati portálok bevezetése csak akkor lehetséges, ha azt megelőzi a vállalat szervezeti struktúrájának átalakítása.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!