2p

Mind komolyabb akadályt jelent a nemzetközi légi forgalom növekedésének útjában a pilótahiány. A nyugati légitársaságok - ellentétben például az informatikai cégekkel - nem számíthatnak a feltörekvő országok szakember-utánpótlására, sőt az indiai és kínai fuvarozókkal is kénytelenek versenyezni a tapasztalt pilótákért - írja nyugat-európai lapjelentések alapján a Világgazdaság.

A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) vezérigazgatója, Giovanni Bisignani úgy számítja, hogy a forgalom várható növekedése és a nyugdíjazások miatt 2011-ig évente tizenhétezer új pilótára lesz szükség világszerte, márpedig a képző intézmények kapacitása mindössze tizennégyezer főre rúg. Ha nem születik megoldás a problémára, akkor a világgazdaság növekedését is visszafoghatja a pilótahiány - figyelmeztet Bisignani.

A brit Sunday Tribune cikke szerint egyébként nemcsak pilótákból, hanem jól képzett légiirányítókból és más technikai szakemberekből is egyre nagyobb hiány van az ágazatban.

A pilótákért folyó versengés egyértelmű jele, hogy az Emirates, a Qatar Airways, az indiai Jet Airways és a gyorsan növekvő latin-amerikai fapadosok egyre vonzóbb fizetéseket ígérnek a hozzájuk csatlakozó nyugati pilótáknak. Indiában a nemrég végrehajtott légiforgalmi liberalizálás miatt nagyjából ezer pilótát keresnek a flottájukat bővítő cégek, Kínában pedig évente kétezer főre lenne igény (ez duplája a hazai kapacitásnak).

A német Die Welt szerint arra is egyre több példa van, hogy egyes légitársaságok lemondják gépbeszerzéseiket, mert nem képesek biztosítani az azokhoz szükséges létszámot - számol be a Világgazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!