Mennyire reális a reklámbevétel?
Arra a kérdésre, hogy a továbbiakban miből fedezik a reklámdíjak folyósítását, Körmendi Csaba a "háttérben csendesen mozgó egyéb üzleteket" említett - arra utalva, hogy az IL Ferrónak egyéb, nem reklámmal kapcsolatos érdekeltségei is vannak.
Merész elképzelés reklámismeret nélkül
Szükséges is, hogy egyéb bevétellel rendelkezzen a vállalat, ugyanis az IL Ferro hirdetési tarifáit a szakma igen magasnak találta, mondta el az mfor.hu-nak Török Ferenc, a Magyar Közterületi Reklám Szövetség (MKRSZ) szóvivője. "Egy száz autós kampány körülbelül 12 millió forintba kerülne" - tette hozzá Török, aki kizártnak tartja, hogy ilyen árak mellett tolonganának a hirdetők.
Mégha az IL Ferro valóban meg is tudja győzni a hirdetőket, akkor sem reális, hogy gazdaságosan működjön. A korábban említett havi kiadásokat figyelembe véve éves szinten hozzávetőleg 4,5 milliárdos hirdetési bevételre kellene szert tennie, ez pedig a teljes (20 milliárd forintosra becsült) közterületi reklámpiac közel negyede. Ehhez fogható részesedéssel viszont jelenleg egyetlen piaci szereplő sem bír.
A "kitűzött bevételi célok" a járműreklám piac hazai méretét tekintve is túl nagy falatnak (majd két és félszer nagyobbnak) tűnnek. A "klasszikus médiumnak" számító - buszon, metrón, villamoson - megjelenő reklámok részesedése a szakértők szerint maximum kétmilliárd forint lehet.
Az autós hirdetésekkel kapcsolatban a hirdetők egyébként is óvatosak. A legkomolyabb fenntartás, hogy nem lehet hitelt érdemlően ellenőrizni a járművek mozgását. Így hiába garantált a havi 900-1200 kilométer megtétele, a hirdetők nem kapkodnak a lehetőség után.
Az értékesítés esélyeit a szakemberek szerint az javítaná, ha a belépési díj fejében GPS-jeladót szerelnének az autókba (ez 90-100 ezer forintból megoldható), amellyel egy webes felületen akár az ügyfelek is követhetnék a "hirdetési felületek" mozgását. Az IL Ferro esete azonban valószínűleg még az autós hirdetési felület iránt nyitott ügyfeleket is távol tartja majd az efféle megjelenéstől, hiszen senki sem szeretné, ha a dagadó botrány a cégükre is árnyékot vetne.
Menedzsment Fórum