2p

Júniustól betör a pizzapiacra az Egyesült Államok legnagyobb franchise étteremlánca, a Subway. A tengerentúlon mintegy 13 ezer üzletben kezdenek pizzát árulni.

Amerika első számú szendvicskészítője a pizza értékesítésből is ki szeretné venni a részét a jövőben, így teremtve konkurenciát a Pizza Hutnak és a Dominos Pizzának. A lánc már tíz éve próbálkozik vele, hogy kínálatában pizza is szerepeljen, de eleddig mindig akadt valami probléma, ami eltántorította a láncot. A logisztikai indokok közt szerepelt a pizzasütésre alkalmas, speciális sütő és előkészítő asztalok felállítása, de úgy tűnik, mára elhárultak az akadályok, írja a Brandweek.

2005-ben olyan sütőket üzemeltek be az éttermekben, amelyekben már pizzát is lehet sütni, így felgyorsultak az események. Néhány étteremben, kórházakban és reptereken már megkezdték a pizza árusítást teszt jelleggel. Az első napokban mindössze egy-kettő szelet fogyott, de mára van olyan étterem, amelyben 25 szeletet is értékesítenek naponta.

Ugyan a Pizza Hut nem kommentálta a Subway pizzapiaci megjelenését, szakértők szerint van félnivalója a társaságnak. "Ha csak öt százalékkal részesedik a pizzaértékesítés a Subway eladásaiból, már az is óriási szám" - fogalmazott az egyik iparági szakember, utalva a lánc kiterjedt hálózatára. A Subway nem az egyetlen, amely több éve tervezi, hogy menüjében a pizza is szerepelni fog. A McDonalds időről időre próbálkozik a bevezetéssel, a Donkin Donuts-ban pedig már árusítanak is pizzaszeleteket délután négy után.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!