3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Parkolóház, üzletközpont és kereskedelmi park épül majd Ferihegyen, emellett kibővül a kettes terminál, az egyesen pedig új csarnok fogadja az utasokat. Legalábbis ezt ígéri a repülőteret a múlt héten átvevő Hochtief, amely azonban a projektek megvalósulásának időpontját egyelőre nem árulta el. Ami viszont biztos, hogy a német repülőtér-üzemeltető társaság a fapadosok nyomása ellenére sem kívánja csökkenteni a leszállási díjakat. Mfor.hu tudósítás.

Mekkora utasforgalmat várnak? Mi lesz a leszállási díjakkal? Galéria a ferihegyi jövőről!

A nagyívű fejlesztéseknek köszönhetően Ferihegy kapacitása 2015-re 20, 2025-re pedig évi 30 millió utasra bővül majd, a tényleges utasszám azonban várhatóan el fog maradni ettől. "Míg az elmúlt 15 évben átlagban 11 százalékkal nőtt az utasforgalom, addig a következő esztendőkben évi öt-hat százalékos bővülést várunk" - közölte Kalenda. (Ez - a tavalyi 8,3 milliós adatot figyelembe véve - azt jelenti, hogy 2015-re mintegy 12-14 millió utassal számol a repülőtér.)

Nem csökkennek a leszállási díjak

A vezérigazgató reményei szerint a növekedéshez mind a hagyományos légitársaságok, mind a fapadosok az elmúlt egy évben némileg visszafejlődött piaca is hozzátesz majd.

Utóbbi szegmens enyhén csökkenő forgalmát egyes légitársaságok annak tudták be, hogy a repülőtér túl drága. Bár a BA 2006 tavaszán öt százalékkal csökkentette a leszállási díjakat, további mérséklésre a tavaly év végi ígéretek ellenére sem került sor. Sőt, a jelek szerint a jövőben sem fog, mivel "a mostani árak versenyképesek", felelte Kalenda az ezt firtató újságírói kérdésre. (A kemény árpolitika minden bizonnyal arra vezethető vissza, hogy - mint ahogy azt más összefüggésben a vezérigazgató is megemlítette - "Ferihegynek Budapesten nincs alternatívája.")

A táblázat első két oszlopa azt mutatja meg, hogy a HTA-nak/HTAC-nak mekkora a részesedése az adott repteret üzemeltető cégben

A BA az árcsökkentés helyett a jövőben inkább az ösztönző tényezőkre koncentrál majd, azaz a kapacitás növeléséhez, új járatok indításához kapcsolódóan fog újabb kedvezményeket kínálni.

Kalenda szerint a fejlesztések is jelentős vonzerőt jelentenek majd a légitársaságok számára, emellett bízik a nemrég orosz kézbe került Malév utasforgalmának felfutásában. "Itt nem csak az orosz utasokról van szó, hanem arról is, hogy Ferihegy a hosszú távú, Nyugat-Európát megcélzó utak közbenső állomása lehet" - emelte ki.

A vezérigazgató szerint a Hochtief hosszútávon számol Feriheggyel, s azt nem áll szándékában továbbadni. Úgy véli, a repülőtér tíz éven belül - utasszám-növekedés, színvonal és hatékonyság szempontjából - Közép-Kelet-Európa legsikeresebb légikikötője és a magyar gazdasági növekedés motorja lesz.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!