Mekkora utasforgalmat várnak? Mi lesz a leszállási díjakkal? Galéria a ferihegyi jövőről!
Nem csökkennek a leszállási díjak
A vezérigazgató reményei szerint a növekedéshez mind a hagyományos légitársaságok, mind a fapadosok az elmúlt egy évben némileg visszafejlődött piaca is hozzátesz majd.
Utóbbi szegmens enyhén csökkenő forgalmát egyes légitársaságok annak tudták be, hogy a repülőtér túl drága. Bár a BA 2006 tavaszán öt százalékkal csökkentette a leszállási díjakat, további mérséklésre a tavaly év végi ígéretek ellenére sem került sor. Sőt, a jelek szerint a jövőben sem fog, mivel "a mostani árak versenyképesek", felelte Kalenda az ezt firtató újságírói kérdésre. (A kemény árpolitika minden bizonnyal arra vezethető vissza, hogy - mint ahogy azt más összefüggésben a vezérigazgató is megemlítette - "Ferihegynek Budapesten nincs alternatívája.")
A BA az árcsökkentés helyett a jövőben inkább az ösztönző tényezőkre koncentrál majd, azaz a kapacitás növeléséhez, új járatok indításához kapcsolódóan fog újabb kedvezményeket kínálni.
Kalenda szerint a fejlesztések is jelentős vonzerőt jelentenek majd a légitársaságok számára, emellett bízik a nemrég orosz kézbe került Malév utasforgalmának felfutásában. "Itt nem csak az orosz utasokról van szó, hanem arról is, hogy Ferihegy a hosszú távú, Nyugat-Európát megcélzó utak közbenső állomása lehet" - emelte ki.
A vezérigazgató szerint a Hochtief hosszútávon számol Feriheggyel, s azt nem áll szándékában továbbadni. Úgy véli, a repülőtér tíz éven belül - utasszám-növekedés, színvonal és hatékonyság szempontjából - Közép-Kelet-Európa legsikeresebb légikikötője és a magyar gazdasági növekedés motorja lesz.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum