A legolcsóbb állatfigura már 95 forintért megvásárolható. A tavalyi karitatív akció meghaladta az előzetes várakozásokat: világszerte 1,9 millió (ebből Magyarországon 45 ezer) darab plüssállatot értékesítettek a kampány időszaka alatt.
Ennek köszönhetően a vállalat közel kétmillió eurót utalt át a két szervezet munkájának támogatására, derül ki a lapunkhoz eljuttatott sajtóközleményből.
A Magyarországon két áruházzal jelenlévő lakberendezési világcég akciójának neve "1 euró egy egész vagyon, mely mosolyt csalhat egy gyerek arcára". A kampány keretében tavaly befolyt összegből az UNICEF Indiában 500 falu több mint 1 millió lakosát segítette, így 60 ezer gyerekkel több járhat iskolába. 140 ezer csecsemőt oltottak be a legveszélyesebb gyermekbetegségek ellen, a tetanuszoltásoknak köszönhetően, pedig 150 ezer fiatal nő és születendő gyermekeik lehetnek biztonságban.
Az IKEA és az UNICEF nemzetközi projektjeinek célja elsősorban az olyan kezdeményezések támogatása, amelyek a gyermekek életkörülményeinek javítására, valamint a gyermekmunka felszámolására irányulnak. Az IKEA több mint tíz éve támogatja az UNICEF programjait adományaival. A karitatív támogatások Magyarországon is elsősorban a gyermek-egészségügyi intézmények munkáját segítik.