Az utasszám-növekedés elsősorban az április végén induló új, Budapest-Hannover járatnak köszönhető, mondta Heinz-Joachim Schöttes vállalati kommunikációs igazgató. Ezen a szakaszon korábban a szintén német Air Berlin közlekedtetett járatokat, amely azonban tavaly ősszel kivonult Ferihegyről.
A BA is besegít a marketingben
Az mfor.hu azon kérdésére, mekkora kedvezményt kapott a Germanwings a Budapest Airporttól (BA), Schöttes annyit válaszolt: a BA marketingtevékenységgel segíti az új járat indulását. Szilágyi Károly, a BA szóvivője hozzátette: ez reményeik szerint segít abban, hogy minél kihasználtabbak legyenek a gépek.
Szilágyi Károly emlékeztetett arra, hogy a légikikötő januárban két százalékkal növelte utasainak számát az előző év azonos időszakához képest. Várakozásaik szerint az idei esztendő már jobb lesz a tavalyinál - 2009-ben a repülőtér forgalma öt százalékkal 8 millió utasra csökkent.
A Germanwings az első fapados hullámban, 2003 májusában jelent meg Ferihegyen. Jelenleg Kölnbe és Stuttgartba közlekedtet gépeket, napi rendszerességgel; ez a kínálat bővül ki áprilistól heti négy Budapest-Hannover járattal.
A fapados piac tizede a Germanwingsé
A tavaly elért 200 ezres utasszám azt jelenti, hogy a német diszkont légitársaság tíz százalékát adja Ferihegy mintegy kétmilliós fapados forgalmának. Ezzel megelőzi a tavaly mindössze 178 ezer utast fuvarozó Ryanairt, viszont jócskán elmarad a félmillió utast szállító Easyjettől és a milliós határt súroló Wizz Airtől.
A Lufthansa által birtokolt low cost cég tavaly összességében 7,2 millió utast szállított járatain, és mintegy 600 millió euró bevételt könyvelhetett el. Flottája 2010 nyarán 30 darab Airbus A319-esből fog állni, amivel több mint 75 célállomásra közlekedtet majd járatokat.
A Germanwings átlagos jegyára tavaly 77 euró volt, load factora pedig 80 százalék körül mozgott. Utasainak 42 százaléka üzleti célból veszi igénybe járatait, ami a diszkont szegmensben meglehetősen magas arány.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum