A Blackfriars amerikai marketingpiacról szóló felmérése szerint 2006 marketingköltése az üzleti költségek 4,7 százalékra eshet vissza idén, szemben a tavalyi 8,9 százalékos aránnyal. "A marketing a rossz időjárás és a magasabb üzemanyagárak miatt gyengélkedett az elmúlt 12 hónapban" - vélte Carl Howe, a Blackfriars elemzője.
A felmérés szerint a hirdetések költsége 217 milliárd dollárra esett vissza idén, amelyből 38 milliárd dollárt költöttek online reklámra. A Blackfriars egyébként még az év elején 10 százalékot jósolt az összes hirdetési költségből az internetes reklámra szánt összeget illetően, míg most ezt 7 százalékra csökkentette.
"A vállalatok a marketing minden területén lefaragtak a költségekből, és emiatt a hagyományos hirdetési stratégiák gyakoribb alkalmazására kényszerültek. Ez nem túlságosan szerencsés, mivel az internetes marketing esetében pontosan mérhető a hatékonyság, ami sokkal nehezebben megvalósítható a hagyományos média esetében" - közölte Howe.
Az elemző ugyanakkor megjegyezte, hogy ha a marketinget iparágnak tekintjük, az arra költött 615 milliárd dolláros idei összköltséggel a kilencedik legnagyobb iparág az Egyesült Államokban.