4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fővárosi Közgyűlés elfogadta és jóváhagyta a Budapest Airport (BA) és a Budapesti Közlekedési Központ, illetve a Fővárosi Taxiállomás Üzemeltető Kft. megállapodását a repülőtéri közúti előtér taxiállomásairól. Ennek értelmében a BA az eddig megszokott rendben üzemeltetheti a területén található drosztokat, áll a társaság közleményében.

A Fővárosi Közgyűlés szerdai döntése nyomán a következő öt évben is a Budapest Airport az eddig megszokott rendben üzemeltetheti tovább a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti előterén található taxidrosztokat. Így elkerülhető az 5 évvel ezelőtt sikerrel felszámolt taxiskáosz esetleges megismétlődése, ami sem a repülőtér üzemeltetőjének, sem a fővárosnak nem lehet és nem is érdeke. A repülőtér egy sor fejlesztésre vállalt kötelezettséget, hogy a repülővel érkező utasok magasabb színvonalú tömegközlekedési kiszolgálást kaphassanak. Az erről szóló megállapodást tegnap véglegesítette a repülőteret üzemeltető cég és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és mai ülésén hagyta jóvá a Fővárosi Közgyűlés. A megállapodást még a mai napon aláírják a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft., a BKK és a Budapest Airport vezetői.

A budapesti repülőtér közúti előterének üzemeltetéséről szóló, 2006-ban megkötött szerződés hatálya 2011. május 25.-én jár le. Ezért volt szükség új megállapodásra annak érdekében, hogy a taxiállomások és BKV-megállók zavartalan üzemeltetése továbbra is biztosított legyen. A tárgyalások lezárultak, a megállapodás értelmében 2011. május 25.-től változatlanul a Budapest Airport gondoskodik az előtéri taxiállomások működtetéséről. A megállapodás öt évre szól.

A szerződés hatályba lépésével párhuzamosan a szolgáltatások színvonala és minősége is tovább javulhat, hiszen az érvényben lévő szerződések alapján továbbra is a Budapest Airport hivatalos partnerei, vagyis Főtaxi és az Airport Shuttle Minibusz szolgálják ki az utazóközönséget. A BKV továbbra is a 93-as autóbusz, valamint a 200E gyorsjárat segítségével biztosítja az összeköttetést Kőbánya-Kispest végállomás és a terminálok között, azonban az utastájékoztató rendszer és a tömegközlekedési szolgáltatások színvonalának javítása érdekében a Budapest Airport további fejlesztések mellett kötelezte el magát.

„Nagy öröm számunkra, hogy a BKK-val folytatott egyezetések eredményeként olyan megállapodást sikerült tető alá hoznunk, amelynek segítségével az elvárt, megbízható színvonalú szolgáltatást nyújthatjuk utasainknak. Örömmel értesültem arról, hogy a Fővárosi Közgyűlés tagjai is támogatták a megállapodásunkat, pozitív döntésüket követően hosszú távon rendeződhet a helyzet a budapesti repülőtér közúti előterén és a taxiállomásokon. – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója hozzátette: „Elhúzódó, de alapos és sikeres tárgyalások eredménye ez a mostani megállapodás, amellyel a korábbi városvezetéshez képest lényegesen kedvezőbb feltételeket ért el a BKK és az új városvezetés – az utasok érdekében. A repülőtér taxis és tömegközlekedési helyzetének rendezése kiemelten fontos Budapest és az egész magyar idegenforgalmi szakma szempontjából, hozzájárulhat ahhoz, hogy a magyar főváros továbbra is vonzó célpont lehessen minden utazó számára. A BKK által kért fejlesztések részeként számos európai város példája alapján a főváros a repülőtéri terminálokon jegyeket, bérleteket értékesítő és közlekedési információkat adó központokat létesíthet, utastájékoztató berendezéseket állítanak fel, új jegykiadó automatákat telepítünk és a rendelt taxik számára a ki- és beszállási hely, illetve az ún. „pufferparkoló” továbbra is biztosított lesz. A fenti fejlesztéseket a Budapest Airport hajtja végre és viseli költségeit, az utasforgalom fejlesztése érdekében; a taxiállomás-megállapodás részeként. A Főváros és a BKK tehát ezen fejlesztések révén a korábbiaknál lényegesen előnyösebb feltételeket ért el Budapest számára.”

Fontos körülmény, hogy a repülőtér előtti útszakaszok a Budapest Airport vagyonkezelésében állnak, tehát nincs szó arról, amit egyes hírek állítanak, miszerint a Főváros átengedte volna saját területeit. A megállapodás lényege, hogy a repülőtér az általa kezelt területen a Főváros által elfogadott és szabályozott módon üzemeltethesse a taxiállomásokat és ezzel biztosítsa a rend fenntartását, a taxiállomás működtetését, a rendelt taxik ki- és beszállásra történő megállását és tömegközlekedési fejlesztéseket, ami a felek közös érdeke.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!