2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volkswagen-csoport a 2014 és 2016 közötti évjáratainak dízel luxusmodelljei esetében is kijátszotta károsanyag-kibocsátás mérését - közölte hétfőn az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA).

Az EPA újabb vizsgálata a 3 literes hengerűrtartalmú járművekre, egyebek között a Porsche- és az Audi-modellekre terjedt ki. Közöttük van a 2014-es Volkswagen Touareg, a 2015-ös Porsche Cayenne, a 2016-os Audi A6 Quattro, az A7 Quattro, az A8, az A8L, és a Q5.

A Volkswagen az EPA vádjai nyomán szeptemberben ismerte el, hogy olyan szoftvert telepített 11 millió általa gyártott gépkocsiba, köztük a Jetta, a Passat, a Golf és a Bogár egyes változataiba, amelynek hatására azok motorjai tesztelés közben a rendes vezetési üzemmódban a szokásosnál kevesebb nitrogén-oxidot bocsátanak ki. Ezek közül 482 ezret az Egyesült Államokban értékesítettek.

A leleplezés nyomán a tulajdonosok által elindított számos peres eljárás mellett az amerikai igazságügyi minisztérium vizsgálatot indított.

Ez most a Porsche kínálata

A VW-k az amerikai előírások által megengedett káros anyagok 10-40-szeresét bocsátják ki. A túllépés a hétfői bejelentés szerint luxusjárművek kategóriájában is elérheti a megengedett mérték 9-szeresét.

A dízelbotrány eddig a Volkswagen legnagyobb profitot hozó, luxuskategóriájú autóit nem érintette. A hétfői bejelentés egyedül az Egyesült Államokban 10 ezer új autóra vonatkozik, ami további 375 millió dollárral növelheti meg azt a 18 milliárd dolláros bírságot, amelyet a gyártóra az amerikai levegőtisztasági törvény megsértése miatt.

Az újabb manipulációt amerikai szövetségi, kaliforniai és kanadai intézmények együttműködésével leplezték le. A közös vizsgálat más autógyártók járművei esetében nem állapított meg hasonló félrevezetést.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!