Az időközi beszámoló kommentárjában úgy vélték a BMW-nél, hogy a piac továbbra is bizonytalan, de a második félévben várható, hogy megáll a lefelé tartó irányzat. Mindazonáltal egész évre "lehetetlen megbízható előrejelzést tenni", írták.
A világ legnépszerűbbnek tartott luxusmárkája, a BMW helyzete mindenesetre javult az első negyedévhez képest, amikor 152 millió eurós vesztesége volt adó után az egy évvel korábbi, 487 milliós adózott eredmény helyett. A bevétel 13,4 százalékkal 11,509 milliárd euróra csökkent 13,3 milliárdhoz képest. Összesen 277 264 autót adott el a csoport, 21,2 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi első negyedben.
A luxusipar termékeit sokáig megkímélte a gazdasági világválság, de a recesszió a tavalyi második félévben már elérte ezt a piacot is.
Nem kapnak nyereségrészesedést az idén a BMW dolgozói, amire 35 év óta nem volt példa. Ez azt jelenti, hogy egy BMW-dolgozó éves bruttó jövedelme átlagosan 3600 euróval lesz kevesebb, vagyis az eddigi átlagosan 14,8 hónap helyett az idén 13,7 hónapot fizetnek ki az autóipari csoportnál.
MTI/Menedzsment Fórum