Legtöbbször hiper- vagy szupermarketekben használják a műanyaglapocskákat, Csehországban és Magyarországon az emberek 23%-a nagyobb összegű vásárlások alkalmával szeret bankkártyával fizetni. A megkérdezettek többsége nem tudja elképzelni, hogy a taxiban kártyával fizessen, kivételt képez Magyarország, ahol szinte teljesen elzárkóznak a plasztiklap alkalmazásától az orvosi ellátás igénybevétele esetén, és Horvátország, ahol a mozi-, színházi és koncertelőadások alkalmával vinnének készpénzt.
A bankkártyamárka-választás azonban egyelőre még sehol sem tudatos. Legtöbb esetben a birtokos pénzintézete vagy a munkahelye, iskolája által választott bank ajánlásától függ. Márkaismertségben vezetnek a horvátok (25%) és a magyarok (19%), legkevésbé a csehek céltudatosak (5%).
Praktikus, mert kis helyen elfér
Mi az előnye a bankkártyáknak? A horvátok 18%-a a kártyához kapcsolódó hitellehetőségeket tartják fontosnak, a magyarok a biztonságot emelték ki. Az ukránok és a lengyelek számára a kényelem volt a legfontosabb, a csehek és a szlovákok a 24 órás használatot emelték ki. Az oroszok szerint praktikus, mert kis helyen is elfér.