A kormány a jelek szerint szeretné kihagyni az érdekvédelmi szervezeteket az értékesítési folyamatból, nem lesz rálátásuk az ügyletre.
A kormány a privatizációval egyeduralkodó helyzetbe juttat egy befektetőt - garantált nyereséggel - a távolsági közlekedésben. A magáncég majdani hasznát állami támogatástól és a viteldíjak emelésétől reméli, miközben megszüntet minden olyan járatot, amelyen túl kevésnek találja az utasszámot - írta a Magyar Hírlap pénteki számában.
A Volán-társaságok privatizációjáról Wáberer György lapunknak adott exkluzív interjújában is nyilatkozott. Elmondta, hogy cége "gatyába rázná" a Volánokat, jelenleg szerinte ugyanis túl sok társaság működik önállóan. "Jelenleg minden Volán-társaság maga intézi a beszerzéseit: az egyik öt buszt vesz, a másik húszat. Márpedig azt a Waberer’s is tudja saját tapasztalataiból: ár tekintetében korántsem mindegy, hogy ötven vagy ötszáz kamiont vásárolunk. A centralizált beszerzés tehát szintén hatalmas megtakarítást jelenthetne" - fejtette ki lapunknak Wáberer.