A vállaltnál végrehajtott - rövidtávon profitcsökkentő - beruházások az eredetileg internetes könyváruházként működő Amazon termékskálájának bővítését szolgálták.
A fejlesztések végrehajtásával így a cég megerősödve vághat neki az idei évnek: a vállalatnál 13 milliárd dollár körül jósolják az idei éves bevételt, ami meghaladja a független elemzők és a piac várakozásait.
Az Amazon azonban még mindig csak második a népszerű áruházként, és internetes "árverési központként" működő Ebay mögött. A karácsonyi időszak is jobban sikerült ennek az áruháznak: nyeresége 24 százalékkal nőtt az év utolsó három hónapjában az előző év hasonló időszakához képest.
Csak ebben az időszakban több mint 81 millió felhasználó költött összesen 14 milliárd dollárt a rendszeren kersztül. Az Ebay részvényei öt százalékot emelkedtek a közelmúltban.
Az EBay terjeszkedik is: hamarosan egy kiseb forgalmú, sporteseményekre szóló belépők forgalmazásával foglalkozó konkurensét, a StubHubot szerzi meg, 310 millió dollárért. A felvásárlás várhatóan 2007 első negyedévében lezárul, azután, hogy az amerikai versenyfelügyeti hivatal és a StubHub részvényesei elfogadják azt.