2p

A kínai gazdasági nacionalizmus erősödése nyugtalanítja az európai befektetőket, jóllehet a Kínában jelen lévő európai vállalatok többnyire optimisták az ázsiai országban lévő érdekeltségeiket tekintve - közölte kedden az EU Kínai Kereskedelmi Kamarája (European Union Chamber of Commerce in China, EUCCC).

Az európai befektetők Kína erős gazdasági növekedését tekintve bizakodóak, azonban az ázsiai országban befektető vállalatok egyre kifinomultabb protekcionizmussal néznek szembe - derült ki az EUCCC éves helyzetjelentéséből.

"Egyre növekszik a gazdasági nacionalizmus, és ez aggodalommal tölt el minket" - mondta Jörg Wuttke, az EUCCC elnöke a kamara keddi sajtókonferenciáján.

"A gazdasági nacionalizmus alapvetően a protekcionizmusban nyilvánul meg" - hangsúlyozta Wuttke. Hozzátette, hogy a Coca-Cola mintegy 2,5 milliárd dollárt kínál a kínai Huiyuan Juice Group-ért, az ügylet kimenetele lakmuszpapírként fogja megmutatni Peking hozzáállását a külföldi befektetésekhez.

A China Securities Journal keddi számában megjelent cikk szerint elképzelhető, hogy kínai versenytársak lobbitevékenységbe kezdenek a kínai kormánynál annak érdekében, hogy megakadályozzák a Huiyuan Juice Group Coca-Cola általi felvásárlását.

Wuttke kihangsúlyozta, hogy egyetlen európai vállalat sem vásárolt fel jelentős kínai érdekeltségeket, a protekcionizmus a külföldi közvetlen tőkebefektetéseket (FDI) számos kulcsfontosságú szektorban akadályozza. Ezzel magyarázható, hogy a 27 tagállamból álló Európai Unió miért csak kevesebb, mint öt százalékkal részesedik a kínai FDI-ből.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!