1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újabb üzem hengerfejeinek gyártását helyezi a General Motors Szentgotthárdra, ám ez nem jár létszámbővítéssel vagy új beruházással - számolt be a Világgazdaság.

A 880 főt foglalkoztató cégnél elmondták, hogy a motorokhoz a hengerfejek egy része külföldről érkezik, ám rövidesen minden motorhoz helyben készül a hengerfej is. Ennek érdekében átszervezik a munkarendet a gyárban. Az eddigi három műszakos munkarend helyett hatnapos, két műszakos munkarendet vezetnek be, mivel nagyobb sebességre állítják a szerelősorokat, és tucatnyi munkástól is megválik a gyár - írja a Világgazdaság.

Az elmúlt év vége óta már a harmadik generációs, a korábbiaknál jóval gazdaságosabb Opel-Ecotec motorokat gyártó társaság termékkorszerűsítését 2001-ben 60 millió, tavaly pedig további 20,1 millió eurós beruházás előzte meg. A motorgyártás mellett ugyancsak tavaly kezdődött a CVT (fokozatmentes automata) típusú személyautó-váltók gyártása, emellett Szentgotthárd az amerikai Allison típusú teherautó-váltók egyetlen tengerentúli összeszerelő üzeme - számolt be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!