A 880 főt foglalkoztató cégnél elmondták, hogy a motorokhoz a hengerfejek egy része külföldről érkezik, ám rövidesen minden motorhoz helyben készül a hengerfej is. Ennek érdekében átszervezik a munkarendet a gyárban. Az eddigi három műszakos munkarend helyett hatnapos, két műszakos munkarendet vezetnek be, mivel nagyobb sebességre állítják a szerelősorokat, és tucatnyi munkástól is megválik a gyár - írja a Világgazdaság.
Az elmúlt év vége óta már a harmadik generációs, a korábbiaknál jóval gazdaságosabb Opel-Ecotec motorokat gyártó társaság termékkorszerűsítését 2001-ben 60 millió, tavaly pedig további 20,1 millió eurós beruházás előzte meg. A motorgyártás mellett ugyancsak tavaly kezdődött a CVT (fokozatmentes automata) típusú személyautó-váltók gyártása, emellett Szentgotthárd az amerikai Allison típusú teherautó-váltók egyetlen tengerentúli összeszerelő üzeme - számolt be a Világgazdaság.
Racionalizálnak a szentgotthárdi Opelnél
Újabb üzem hengerfejeinek gyártását helyezi a General Motors Szentgotthárdra, ám ez nem jár létszámbővítéssel vagy új beruházással - számolt be a Világgazdaság.