5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Roland Berger új tanulmánya, az Automotive Disruption Radar az iparág meghatározó trendjeit vizsgálta, a felmérésben több mint tízezer fogyasztót kérdeztek, tíz országban.

A digitalizáció következtében könnyen elérhetővé váltak az olyan szolgáltatások, mint a közösségi autózás és az autómegosztás. Újabb és újabb értékesítési csatornák születnek, mindeközben egyre nagyobb teret nyernek az elektromos autók. Az önvezető járművek fejlődése pedig megállíthatatlan.
Vajon hogyan reagálnak a fogyasztók az iparág fejlődésére? Úgy tűnik, ha rajtuk múlna, a jövőt az önvezető- és az elektromos autók uralnák: a megkérdezettek 46 százaléka nem vásárolna újra autót, ha elérhető áron lehetne önvezető taxija, 37 százalék pedig elektromos autó vásárlását tervezi a jövőben.  

Ezek a főbb megállapításai a Roland Berger Automotive Disruption Radar című tanulmányának, amelynek célja, hogy segítse az autóipar szereplőit befektetési döntéseikben. Az Automotive Disruption Radar-ban a tanácsadó szervezet olyan folyamatokat és trendeket vizsgált, mint az új mobilitás koncepció, az automata vezetés, valamint az összekapcsolhatóság és digitális fejlesztések. A kutatás területei a szabályozási környezet, a technológia, az infrastruktúra, az iparági aktivitás és a fogyasztói érdeklődés. A Roland Berger szakértői 25 mutató meghatározásával értékelték a különböző fejlesztéseket, hogy megfelelően részletes kimutatással rendelkezzenek ezekről a kategóriákról. Ahhoz például, hogy megfelelően meg tudják határozni a fogyasztók érzéseit, a tanulmány több, mint tízezer fogyasztó véleményét vette számításba a következő tíz országból: Kína, Franciaország, Németország, India, Japán, Hollandia, Szingapúr, Dél-Korea, Egyesült Királyság és Észak-Amerika. 

“Az autóipar számos meghatározó trenddel néz szembe, amelyeket egyszerre kell kezelnie és ennek a radikális változásnak jelentős következményei lesznek az egész szektorra nézve” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. “Teljes értékláncok tűnnek el és új üzleti modellek jelennek meg, a jelenlegi iparági szereplőknek pedig megváltozott versenyhelyezettel kell szembe nézniük. Az Automotive Disruption Radar célja, hogy segítse a szereplőket a befektetési döntéseik meghozatalában és abban, hogy megértsék azokat a komplexitásokat, amelyekkel szembe néznek.”
 
 
Ázsiában van leginkább igény az új mobilitás-koncepcióra
Szingapúrban és Kínában érdeklődtek a  fogyasztók leginkább az új mobilitás koncepció, a közösségi autózás iránt. A szingapúri válaszadók 84 százaléka, míg a kínai kitöltők 83 százaléka mondta azt, hogy ismer legalább egy olyan embert, aki nem akar saját autót vásárolni. A közösségi autózáshoz és az autómegosztáshoz kevésbé pozitívan viszonyulnak más vezető gazdaságokban, mint az Egyesült Királyság (37%), Franciaország (34%)  és Japán (29%). Az amerikai kitöltők mindössze 22 százaléka állt pozitívan ezeknek a fejlődési irányokhoz. 
 
“A közösségi gazdaság trendnek köszönhetően a fogyasztók hozzáállása megváltozott.” – mondta Schannen Frigyes. „Új üzleti modellek nyernek lendületet. Ha a robotpilóták költséghatékony alternatív megoldást jelenthetnek az autó-birtoklással szemben, akkor ez a trend jelentősen felgyorsulhat az elkövetkezendő években.”

Különösen a nagy népsűrűségű országok lakói tudják elképzelni, hogy robotpilótával közlekedjenek a jövőben a saját autó helyett - a hollandok 59 százaléka, a japánok 56 százaléka,  a szingapúriak 51 százaléka – őket követi Németország, ahol a válaszadók 47 százaléka üdvözölne ilyen megoldást. A nagy területű országok fogyasztói kevésbé nyitottak az ötletre: az amerikaiak 35 százaléka, az indiaiak 33 százaléka és a kínaiak 27 százaléka válaszolt pozitívan. “Az önvezető elektromos autók várhatóan 2021-re lesznek piacképesek” – magyarázta Schannen Frigyes.
 
„Az összes nagy autógyártó keményen dolgozik a beszállítókkal és az olyan nem iparági szereplőkkel karöltve, mint az IT cégek, hogy versenyképes szereplővé váljon ebben a küzdelemben. Világszerte nagyjából negyvenezer ember dolgozik az új mobilitás- szolgáltatásokon és az önvezetési technológián.”
 
 
 
Kínában a legnépszerűbbek az elektromos autók
Az elektromos autók egy másik terület, amelyben az  Automative Disruption Radar regionális eltéréseket mutatott. A kínai fogyasztók túlnyomórészt pozitívan értékelik az elektromos járműveket, 60 százalékuk gondolkozik azon, hogy a következő autója elektromos autó legyen. Dél-Koreában a megkérdezettek 54 százaléka szeretne elektromos autót vásárolni. A fogyasztók Európában, Japánban, Dél-Koreában, és az USA-ban a magas árakat tartják a legjelentősebb vásárlási korlátnak. “Az elektromos autók szegmense továbbra is kicsinek számít a piacon – de a részesedés a teljes gyártás tekintetében jelentős növekedést mutatott 2016-ban” – mondta Schannen Frigyes. “Az akkumulátoros technológia fejlődése egyre nagyobb hatótávolságot és ezáltal nagyobb kényelmet biztosít. Emellett jelentősen csökkentek a költségek is: az elektromos-autókban használatos elemek költsége 2020-ra 120 euró/kilowatt lesz. Ez harmada azon akkumulátorok költségének, amelyeket az első elektromos autókban használtak.”  

Az átalakulás folyamata a legnagyobb kihívás a piaci szereplők számára
“Mindezek a változások azt jelzik, hogy az autóipar egy korszak végéhez közeledik, az új trendeket pedig a fogyasztói elvárások alakítják.” – mondta Schannen, majd összegezte: "Az autógyártóknak meg kell találni az egyensúlyt: választ adni a kihívásra és új potenciált kifejleszteni. Nem szakadhatnak el a jelenleg is működő infrastruktúrától, hanem aktívan ki kell dolgozniuk az átalakulás folyamatát. Ez jelenti a legnagyobb kihívást a piaci szereplők számára.”
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!