Nem aratott osztatlan sikert a Twitteren a McDonald's új kabalafigurája, amely a Happy Meal termékeket és ezzel együtt az egészségesebb étkezést hivatott népszerűsíteni. A gyorsétterem-lánc a napokban mutatta be az USA-ban a hatalmas szájú, gülüszemű, dobozszerű lényt, egészen pontosan kiposztolt egy Twitter üzenetet. A figura igen érdekes reakciókat váltott ki az emberekből. Egyesek rémálmoktól tartanak a kabalafigura láttán, mások inkább csak röhögnek rajta, míg volt, aki azt írta, hogy ezek után inkább a Burger Kinget választja - írja a Bloomberg.
A gyorsétterem-lánc - hivatalos kommunikációja szerint - azt szeretné, ha a gyerekek több gyümölcsöt, zöldséget, alacsony zsírtartalmú ételeket ennének, és gyümölcsleveket vagy vizet innának. Mivel az Egyesült Államokban az elhízás egyre inkább járványszerű méreteket ölt, a McDonald’s elkezdte egészségesebbé tenni a Happy Meal menüket. Külön kérés nélkül almaszeleteket tett bele, csökkentette a sült krumpli adagokat is, sőt július 4-től alacsony zsírtartalmú joghurtot is kínál majd a gyerekmenü mellé.
Dawn Jackson Blatner chicagói dietetikus szerint jó dolog, hogy a McDonald’s törekszik az ételei egészségesebbé tételére és találó üzenet, hogy tornacipőt visel a kabalafigura, Happy mégiscsak úgy néz ki, mint egy doboz kaja.
A karakter egyébként nem teljesen új. A „fogas doboz” kabala 2009-ben már bemutatkozott Franciaországban, azóta pedig más európai és latin-amerikai országban is, ahol egész jó fogadtatásban részesült.
Szász Péter
mfor.hu