
Maximális létszámmal rendezi meg az Inforum az unokák és nagyszülők informatikai versenyét a hétvégén Budapesten. A megmérettetésen a 120 jelentkező pár "vizsgázik", többek között kulcsszavas keresésből.
Jövőre is kattinthatnak a nagymamákA nyugdíjasok internetezési hajlandóságának növelését hazai szinten - Nyugathoz hasonlóan - főképp az egyesületek támogatják, mondta az mfor.hu kérdésére Dombi Gábor, a szervezet főtitkára. A leggyakrabban művelődési házak és könyvtárak berkeiben nyílik lehetőség az internetezéshez szükséges képességek elsajátítására. A legnagyobb ilyen kezdeményezés a Budapesti Művelődési Központ "Kattints rá, Nagyi!" című programja.
Az itthoni források azonban csak töredékét képezik annak, amit például a pozitív példaként emlegetett USA-ban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Hollandiában vagy Svédországban erre a célra fordítanak. Kiemelkedő az USA helyzete, ahol a társadalmi kohézió lényegesen erősebb, s a praktikusabb életszemlélet a lakosság szélesebb körére jellemző.
Dombi Gábor szerint kívánatos lenne, ha állami szinten is segítenék az időseket a netezéshez szükséges készségek elsajátításában. Jó megoldásnak tartaná például - a Sulinethez hasonlóan - támogatást adni eszközök beszerzéséhez. Úgy tudjuk, erre a korcsoportra vonatkozóan a volt Informatikai és Hírközlési Minisztérium nem futtatott le konkrét projektet, és a feladatait átvevő Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól (GKM) sem kaptunk eddig információt ilyen akcióról.
Új piac a cégeknekJobban figyelnek viszont a kérdésre azok a távközlési cégek, amelyek új piacot látnak a számítógéppel még csak épp ismerkedő korosztályban. Felismerték ugyanis, hogy a nyugdíjasok egyre növekvő csoportja olyan új piaci célcsoportot jelent, amelyért eddig nem igazán versenyeztek a szolgáltatók.
A UPC például idén szeptembertől támogatja a már négy éve működő "Kattints rá Nagyi!" című programot. Bár a T-Online Magyarországnak nincs külön terméke a nyugdíjasok számára, a Netperc szolgáltatást azonban kifejezetten a kezdő netezők számára alakították ki, s ez a nyugdíjasoknak is megfelel, tudtuk meg Sólyom Balázs szóvivőtől. A vállalat kommunikációjában is megcélozza az öregeket, például a "nagyik a megállóban" tévészpottal.
Gyógyír a magányos öregkorraJavíthatna a társadalomtól elszigetelt, idős emberek életminőségén, ha minél nagyobb arányban sajátítanák el az internetezés "tudományát". Például beszélgetőtársat találhatnának a világhálón, vagy a karosszékből intézhetnék el mindennapi teendőik egy részét.
Szakértők szerint egyébként központi programokkal viszonylag nehéz az időseket a netre "terelni". Számukra az egymással és a családtagokkal való kommunikáció lehet a hajtóerő: a T-Online reklámja is épp erre az alapgondolatra épül.
Nagy Vajda Zsuzsa
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Megáll-e az élet 49 után?
Interneten aktivizál a Pöttyös
Internethasználat: hátul kullogunk
A Vatera lett az Év Internetes Kereskedője
Naiv embereket vernek át az internetes bűnözők