3p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jelek szerint néhány távközlési szolgáltató kezdi felismerni, hogy az internettel ma még csak ismerkedő idős emberek új piaci célcsoportot jelenthetnek a jövőben. A témát már felkarolta az Informatikai Érdekegyeztető Fórum (Inforum) is, amely november 26-án hetedik alkalommal rendezi meg az unoka-nagyszülő informatikai versenyt, tudta meg az mfor.hu.

Mindig van mit tanulni (mfor-montázs)

Maximális létszámmal rendezi meg az Inforum az unokák és nagyszülők informatikai versenyét a hétvégén Budapesten. A megmérettetésen a 120 jelentkező pár "vizsgázik", többek között kulcsszavas keresésből.

Jövőre is kattinthatnak a nagymamák

A nyugdíjasok internetezési hajlandóságának növelését hazai szinten - Nyugathoz hasonlóan - főképp az egyesületek támogatják, mondta az mfor.hu kérdésére Dombi Gábor, a szervezet főtitkára. A leggyakrabban művelődési házak és könyvtárak berkeiben nyílik lehetőség az internetezéshez szükséges képességek elsajátítására. A legnagyobb ilyen kezdeményezés a Budapesti Művelődési Központ "Kattints rá, Nagyi!" című programja.

Az itthoni források azonban csak töredékét képezik annak, amit például a pozitív példaként emlegetett USA-ban, az Egyesült Királyságban, Írországban, Hollandiában vagy Svédországban erre a célra fordítanak. Kiemelkedő az USA helyzete, ahol a társadalmi kohézió lényegesen erősebb, s a praktikusabb életszemlélet a lakosság szélesebb körére jellemző.

Dombi Gábor szerint kívánatos lenne, ha állami szinten is segítenék az időseket a netezéshez szükséges készségek elsajátításában. Jó megoldásnak tartaná például - a Sulinethez hasonlóan - támogatást adni eszközök beszerzéséhez. Úgy tudjuk, erre a korcsoportra vonatkozóan a volt Informatikai és Hírközlési Minisztérium nem futtatott le konkrét projektet, és a feladatait átvevő Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól (GKM) sem kaptunk eddig információt ilyen akcióról.

Új piac a cégeknek

Jobban figyelnek viszont a kérdésre azok a távközlési cégek, amelyek új piacot látnak a számítógéppel még csak épp ismerkedő korosztályban. Felismerték ugyanis, hogy a nyugdíjasok egyre növekvő csoportja olyan új piaci célcsoportot jelent, amelyért eddig nem igazán versenyeztek a szolgáltatók.

A UPC például idén szeptembertől támogatja a már négy éve működő "Kattints rá Nagyi!" című programot. Bár a T-Online Magyarországnak nincs külön terméke a nyugdíjasok számára, a Netperc szolgáltatást azonban kifejezetten a kezdő netezők számára alakították ki, s ez a nyugdíjasoknak is megfelel, tudtuk meg Sólyom Balázs szóvivőtől. A vállalat kommunikációjában is megcélozza az öregeket, például a "nagyik a megállóban" tévészpottal.

Gyógyír a magányos öregkorra

Javíthatna a társadalomtól elszigetelt, idős emberek életminőségén, ha minél nagyobb arányban sajátítanák el az internetezés "tudományát". Például beszélgetőtársat találhatnának a világhálón, vagy a karosszékből intézhetnék el mindennapi teendőik egy részét.

Szakértők szerint egyébként központi programokkal viszonylag nehéz az időseket a netre "terelni". Számukra az egymással és a családtagokkal való kommunikáció lehet a hajtóerő: a T-Online reklámja is épp erre az alapgondolatra épül.

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Megáll-e az élet 49 után?
Interneten aktivizál a Pöttyös
Internethasználat: hátul kullogunk
A Vatera lett az Év Internetes Kereskedője
Naiv embereket vernek át az internetes bűnözők

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!