3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg az év elején úgy tűnt, hogy a TV2 akár még az esti főműsoridős időszakban is megszoríthatja az RTL Klubot, az elmúlt hetekben elkezdett nőni a különbség. A leszakadó csatornát pedig immár a Cool szorongatja.

A múlt év utolsó két hetében egészen közel lopózott a TV2 főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klubhoz, sőt még az év első néhány hetében is látótávolságon belül volt a csatorna. Andy Vajna "helyzetbe kerülésével" és Dirk Gerkens hivatalos kinevezésével az is elképzelhetőnek tűnt, hogy akár rövid időn belül is élessé válhat a verseny.

Az azóta eltelt hetekben ugyanakkor sem a TV2 számai, sem a személyi döntések nem abba az irányba mutattak, hogy trónfosztás fog bekövetkezni. A kinevezett új vezetők ugyanis a várakozásokkal ellentétben a kereskedelmi tévés piacon nem rendelkeznek említésre méltó múlttal és eredményekkel.

Ami pedig a nézettségi adatokat illeti, a TV2 számai a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben elkezdtek lefele csorogni, és immár a 10 százalékos közönségarány is "elérhetetlen magassággá" vált. Hozzá kell tenni, hogy az első hat hét számai alapján az RTL Klub sem vitézkedik, hiszen a 20 százalékos közönségarányt csak a mögöttünk hagyott héten tudta megközelíteni, ám annak átlépéséhez még további 2 százalékpontot kellene ugrania a csatornának.


Az RTL-csoport egyik tagja, a Cool azonban három hete megindult felfelé, és a múlt héten immár a TV2-t is megközelítette. Miközben ugyanis a nagy kereskedelmi csatorna közönségaránya az esti órákban a 18-49 évesek körében 9 százalék alá csúszott, addig a kábeltévé 7,7 százalékra jött fel, így 1 százalékpontnál alig valamivel nagyobb a két adó között a differencia.

2,8 milliárd egy autóért - gyönyörű autócsodák

Miután a hétköznapi műsorfolyamot olyan nézett sorozatokkal, mint az X-Akták, vagy a Dr. Csont felhúzták, a hétvégékre pedig rendre jut egy-egy nézettebb film, a Cool esetében a 6 százalék feletti szint akár még biztosnak is mondható. Az ugyanakkor nem látszik, hogy lesznek-e olyan programok, amik tovább lendíthetik a nézettséget. Ehhez valószínűleg az kellene, hogy az RTL-en elinduljanak az első tavaszi sajátgyártású programok, amelyek kísérőműsort kapnak a Coolon.

Az első ilyen egyébként a Farm című valóságshow lehet, amely - múlt heti írásukban jelzettekkel ellentétben - biztosan megelőzi majd a Való Világ következő szériáját. Ez a műsor egy évtizede már bemutatkozott a magyar nézőknek, ám az akkor induló valóságshow dömping (Big Brother a TV2-n és a Való Világ első szériája az RTL-en) csírájában fojtotta el a műsort. A valóságshowról egyébként kiderült, hogy Nádai Anikó és Fördős Zé lesz a műsorvezetőpárosa.

Összegzésként visszatérve a múlt hétre azt láthatjuk, hogy főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban minden este az RTL Klubnál volt a legmagasabb a közönségarány. A piacvezető csatorna átlagosan a készülékek előtt ülők 18,1 százalékát érte el, miközben a TV2 ennek felét sem tudta (8,9% SHR) realizálni. Ahogy fent jeleztük, a Cool (7,7% SHR) erős harmadik lett ismét, míg az F+ (4,9% SHR) kissé lemaradt házon belül. A sort szokás szerint a Duna TV (3,6% SHR) és a Viasat 3 (3,3% SHR) zárta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!