2016. november 2. 17:40

Noha a teljes lakosságot tekintve a múlt héten ismét a Sztárban sztár nézettsége volt a legmagasabb, a kereskedelmi célcsoportban egyre kevesebben nézik. Az előző évadtól pedig nagyon messze került a műsor.

A TV2 csoportszinten pozitívan kommunikálja az őszi időszakát, a vállalat szerint óriási siker, hogy el tudták indítani a tavasszal beharangozott kábelcsatornákat. Ugyanakkor a névadó csatorna azonban továbbra sem tud kilábalni abból a nehéz helyzetből, amibe tavasszal került. Ráadásul a korábban a nézettségi versenyben fölényesen győzedelmeskedő Sztárban sztár is szárnyaszegettebb az idei évadban.

Ez már csak azért is jelenthet fejfájást a TV2 vezetői számára, mert az őszi időszakban gyakorlatilag ez az egyetlen olyan esti műsor, amivel fel tudják venni a versenyt az RTL Klub programjaival szemben. Tavaly ősszel a Sztárban sztár gyakorlatilag végig 1,5 milliós nézőtábor mellett futott, illetve ettől csak felfele tért el. Ilyen volt a műsor fináléja, amely a maga 2 milliós nézőtáborával több éves rekordot ért el.

Pedig az idei szezon annak ellenére jól indult, hogy a bulvármédiában rendszeresen szereplő énekes a korábbi évekhez képest kevesebb volt. A nyitó műsor 1,3 millió nézőt ért el, azóta viszont olvad a műsor közönsége. A mögöttünk hagyott héten már csak 1,1 millió néző követte, az egy héttel korábbi 1,14 millió után. Hozzá kell tenni, hogy a 4 éven felüli közönséget tekintve így is a legnézettebb műsor volt a TV2-n vasárnap este vetített adás. Míg az idősebbek többé-kevésbé kitartanak a műsor mellett, addig a 18-49 közötti korosztály, az úgynevezett kereskedelmi célcsoport tagjai többen hagyják ott a showműsort. Az énekesekre ezúttal már csak 313 ezren voltak kíváncsiak, míg egy héttel korábban még 344 ezren nézték ebből a célcsoportból a Sztárban sztárt.

Utóbbi kategóriában ismét az X-Faktor nézettsége volt a legmagasabb, amelyet a 18-49 közöttiekből 470 ezren néztek. Más kérdés, hogy a tehetségkutató számai is jócskán el vannak maradva a fénykorában elért adatoktól. Ugyanakkor az elmúlt években világosan kirajzolódott, hogy a nézők sem érdeklődnek már annyira az ilyen műsorok iránt, és kellő számú izgalmas előadót sem lehet találni. Mindenesetre a kereskedelmi célcsoportban elért 29 százalékos közönségarány még viszonylag jó, a magunk részéről azt várjuk, hogy a következő hetekben az RTL tehetségkutatója is lejtőre kerül majd, hogy az utolsó adásokra ismét visszatérjenek a nézők.

Ilyen lesz a Nemzeti Táncszínház

Ha már foglalkoztunk a 18-49 közötti korcsoport nézettségi eredményeivel, akkor érdemes megjegyezni, hogy a Barátok közt ugyan megelőzte a Sztárban sztárt, amire az elmúlt években nem volt példa, ám elmaradt, nem csak az X-Faktortól, de a Konyhafőnöktől is, utóbbi szintén szokatlan. A másik oldalon persze mindez azt jelenti, hogy a főzős vetélkedő, az Éjjel-nappal Budapest és Berényiék teleregénye olyan triót alkot, amely ellen esélye sincs a TV2-nek.

A 43. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL Klub továbbra is utcahosszal vezet, miután minden estét behúzta ebben a célcsoportban. A csatorna átlagos közönségaránya 21,7 százalékos volt, míg a TV2-t a készülékek előtt ülők 9,1 százaléka nézte. A harmadik helyre némileg meglepő módon a Viasat 3 lépett elő, köszönhetően annak, hogy a csatornának nagyon bejött a Vasember című szuperhősről szóló film első és második része is. Utóbbi 14 százalékos közönségarány mellett futott, ilyen szintet a csatorna évek óta nem tudott elérni. Utána holtversenyben a Cool és a F+ következett (4,3-4,3% SHR), majd nagyon lemaradva a Duna TV (1,9% SHR), amely továbbra sem érdekli az aktív korú nézőket.

mfor.hu