4p

Noha a teljes lakosságot tekintve a múlt héten ismét a Sztárban sztár nézettsége volt a legmagasabb, a kereskedelmi célcsoportban egyre kevesebben nézik. Az előző évadtól pedig nagyon messze került a műsor.

A TV2 csoportszinten pozitívan kommunikálja az őszi időszakát, a vállalat szerint óriási siker, hogy el tudták indítani a tavasszal beharangozott kábelcsatornákat. Ugyanakkor a névadó csatorna azonban továbbra sem tud kilábalni abból a nehéz helyzetből, amibe tavasszal került. Ráadásul a korábban a nézettségi versenyben fölényesen győzedelmeskedő Sztárban sztár is szárnyaszegettebb az idei évadban.

Ez már csak azért is jelenthet fejfájást a TV2 vezetői számára, mert az őszi időszakban gyakorlatilag ez az egyetlen olyan esti műsor, amivel fel tudják venni a versenyt az RTL Klub programjaival szemben. Tavaly ősszel a Sztárban sztár gyakorlatilag végig 1,5 milliós nézőtábor mellett futott, illetve ettől csak felfele tért el. Ilyen volt a műsor fináléja, amely a maga 2 milliós nézőtáborával több éves rekordot ért el.

Pedig az idei szezon annak ellenére jól indult, hogy a bulvármédiában rendszeresen szereplő énekes a korábbi évekhez képest kevesebb volt. A nyitó műsor 1,3 millió nézőt ért el, azóta viszont olvad a műsor közönsége. A mögöttünk hagyott héten már csak 1,1 millió néző követte, az egy héttel korábbi 1,14 millió után. Hozzá kell tenni, hogy a 4 éven felüli közönséget tekintve így is a legnézettebb műsor volt a TV2-n vasárnap este vetített adás. Míg az idősebbek többé-kevésbé kitartanak a műsor mellett, addig a 18-49 közötti korosztály, az úgynevezett kereskedelmi célcsoport tagjai többen hagyják ott a showműsort. Az énekesekre ezúttal már csak 313 ezren voltak kíváncsiak, míg egy héttel korábban még 344 ezren nézték ebből a célcsoportból a Sztárban sztárt.

Utóbbi kategóriában ismét az X-Faktor nézettsége volt a legmagasabb, amelyet a 18-49 közöttiekből 470 ezren néztek. Más kérdés, hogy a tehetségkutató számai is jócskán el vannak maradva a fénykorában elért adatoktól. Ugyanakkor az elmúlt években világosan kirajzolódott, hogy a nézők sem érdeklődnek már annyira az ilyen műsorok iránt, és kellő számú izgalmas előadót sem lehet találni. Mindenesetre a kereskedelmi célcsoportban elért 29 százalékos közönségarány még viszonylag jó, a magunk részéről azt várjuk, hogy a következő hetekben az RTL tehetségkutatója is lejtőre kerül majd, hogy az utolsó adásokra ismét visszatérjenek a nézők.

Ilyen lesz a Nemzeti Táncszínház

Ha már foglalkoztunk a 18-49 közötti korcsoport nézettségi eredményeivel, akkor érdemes megjegyezni, hogy a Barátok közt ugyan megelőzte a Sztárban sztárt, amire az elmúlt években nem volt példa, ám elmaradt, nem csak az X-Faktortól, de a Konyhafőnöktől is, utóbbi szintén szokatlan. A másik oldalon persze mindez azt jelenti, hogy a főzős vetélkedő, az Éjjel-nappal Budapest és Berényiék teleregénye olyan triót alkot, amely ellen esélye sincs a TV2-nek.

A 43. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL Klub továbbra is utcahosszal vezet, miután minden estét behúzta ebben a célcsoportban. A csatorna átlagos közönségaránya 21,7 százalékos volt, míg a TV2-t a készülékek előtt ülők 9,1 százaléka nézte. A harmadik helyre némileg meglepő módon a Viasat 3 lépett elő, köszönhetően annak, hogy a csatornának nagyon bejött a Vasember című szuperhősről szóló film első és második része is. Utóbbi 14 százalékos közönségarány mellett futott, ilyen szintet a csatorna évek óta nem tudott elérni. Utána holtversenyben a Cool és a F+ következett (4,3-4,3% SHR), majd nagyon lemaradva a Duna TV (1,9% SHR), amely továbbra sem érdekli az aktív korú nézőket.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!