Erről a szolgáltató tájékoztatta az MTI-t pénteken azt követően, hogy a hatóság közölte: a cég jogszerűtlenül járt el, amikor levélben kereste meg előfizetőit, és a meglévő szerződésük helyett egy másik megkötését kezdeményezte, amelyet „ráutaló magatartással” hagy jóvá az ügyfél. Ennek során mintegy 800 ezer előfizetőjének az érdekét sértette.
Az NMHH határozata szerint a szerződésmódosításokkal a UPC célja vélhetően az volt, hogy a cég és ügyfelei között ráutaló magatartással megkötött szerződéseket hozzon létre, amelyeket később egyoldalúan, az előfizetők kifejezett beleegyezése nélkül, számukra akár hátrányosan is módosíthat, amire az eredeti szerződések érvényben hagyásával nem lett volna módja. A szolgáltató közölte: az előfizetőknek semmi teendőjük nincs az üggyel kapcsolatban. A UPC továbbra is folyamatosan, változatlanul biztosítja szolgáltatásait ügyfeleinek.
A szerződésmegújítás ügyében a szolgáltató mindvégig együttműködött a hatóságokkal, és a jövőben is a hírközlési biztossal kötött megállapodásnak és a jogszabályoknak megfelelően fog eljárni - áll a közleményben.
Közölték azt is: a UPC a szerződésállományának egységesítése, illetve az egyszerűbb, hatékonyabb ügyfélkiszolgálás és kapcsolattartás érdekében ajánlott fel tavaly novemberben szerződésmegújítást az előfizetőinek. A szerződés új módon való megkötése kizárólag formai változást jelentett - írták közleményükben -, ami sem a csomagokat, sem a szolgáltatást nem érintette, és minden más feltétel is teljesen változatlan maradt.
A UPC ezzel semmilyen hátrányt nem kívánt ügyfeleinek okozni, épp ellenkezőleg, a módosításokkal szembeni ellentmondási jogukat megtartva, egyszerűsíteni kívánta a szolgáltató az előfizetők szerződését – olvasható a kommünikében.
Emlékeztetnek arra: a társaság az aggályok rendezésére megállapodást kötött a média- és hírközlési biztossal, amelynek értelmében a UPC a korábbinál részletesebb tájékoztatást nyújtott előfizetőinek a szerződésmegújításról és meghosszabbította a határidőt annak elfogadására vagy visszautasítására. A meghosszabbított határidőig az előfizetők kevesebb mint egy százaléka jelezte csupán, hogy nem kíván élni a szerződésmegújítás lehetőségével, döntő többségük elfogadta azt.
MTI