A 18-49 éves korosztály 18 százaléka hallgat, hallgatna a reggel fél hét és tíz óra közötti időszakban rádiót, míg tévét csupán tíz százalékuk néz, nézne. Napközben aztán - nem utolsósorban a munkahelyi háttérrádiózás miatt - 17:7-re változik ez az arány, míg a képzeletbeli dobogó harmadik helye a napközben jelentősen megugró érdeklődést kiváltó interneté, hat százalékkal.
Délután három óra körül viszont merőben változik a kép: innentől késő estig toronymagas a tévé előnye - mondja Perjés Tamás, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatóhelyettese, hozzátéve, az átlagos magyar családnál az este otthon ébren töltött idő szinte percre pontosan megegyezik a tévé napi működtetésének idejével.
Jelentős különbségeket mértek az egyes médiumokhoz való viszonyban: a rádióról sokkal többen mondták, hogy feldobja a kedvüket, esetleg vigasztalja őket, mint a tévéről, a nyomtatott vagy az internetes sajtóról, tette hozzá.
"A rádió egy baráti, társas, már-már intimszerű kapcsolatot ad, van egy személyes szál jellege" - mondta, hozzátéve, ez a viszonyrendszer lehet az egyik oka annak, hogy ötből három válaszadó biztosra vette, hogy az internetes letöltési technikák sosem szorítják majd ki ezt a médiumot.