2p

Reggeltől délután háromig a rádió, utána a tévé a favorit a magyaroknál - derül ki a Szonda Ipsos által a Sláger Rádió megrendelésére készített kutatásból.

A 18-49 éves korosztály 18 százaléka hallgat, hallgatna a reggel fél hét és tíz óra közötti időszakban rádiót, míg tévét csupán tíz százalékuk néz, nézne. Napközben aztán - nem utolsósorban a munkahelyi háttérrádiózás miatt - 17:7-re változik ez az arány, míg a képzeletbeli dobogó harmadik helye a napközben jelentősen megugró érdeklődést kiváltó interneté, hat százalékkal.

Délután három óra körül viszont merőben változik a kép: innentől késő estig toronymagas a tévé előnye - mondja Perjés Tamás, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatóhelyettese, hozzátéve, az átlagos magyar családnál az este otthon ébren töltött idő szinte percre pontosan megegyezik a tévé napi működtetésének idejével.

Jelentős különbségeket mértek az egyes médiumokhoz való viszonyban: a rádióról sokkal többen mondták, hogy feldobja a kedvüket, esetleg vigasztalja őket, mint a tévéről, a nyomtatott vagy az internetes sajtóról, tette hozzá.

"A rádió egy baráti, társas, már-már intimszerű kapcsolatot ad, van egy személyes szál jellege" - mondta, hozzátéve, ez a viszonyrendszer lehet az egyik oka annak, hogy ötből három válaszadó biztosra vette, hogy az internetes letöltési technikák sosem szorítják majd ki ezt a médiumot.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!