A korábbi húsz megyei - fővárosi - munkaügyi központ helyett 24 regionális kirendeltség fogja össze, intézi a régió könyvelési, pénzügyi, adminisztrációs feladatait, valamint irányítja az ügyfélszolgálatok szakmai munkáját, sőt a tervek szerint a közeljövőben még gyarapodik is számuk.
A korábbi 174 helyi munkaügyi kirendeltség tehát ügyfélszolgálatként működik tovább. A cél, hogy valamennyi kistérségben elérhessenek egy-egy ilyen ügyfélszolgálatot az álláskeresők, a munkáltatók.
A munkaügyi intézményrendszer korábban is foglalkozott rehabilitációs feladatokkal, most a regionális központok, a regionális kirendeltségek és a helyi ügyfélszolgálatok egyik alapfeladata lesz a szociális és rehabilitációs ügyek intézése is.
A főigazgató elmondta, hogy az országos szakmai irányító intézmény, új nevén a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal egyik alapfeladata szintén a szociális és rehabilitációs tevékenység. Ennek érdekében egy új főigazgatóságot hoztak létre az intézménynél.
Régebben valamennyi helyi munkaügyi kirendeltség foglalkozott az adott körzet álláskeresőinek fizetett járadékok, támogatások jóváhagyásával, könyvelésével, az egyéb adminisztratív ügyekkel. Ez megváltozott, most már csak régiónként a három-négy regionális kirendeltség foglalkozik ezekkel a feladatokkal. A helyi ügyfélszolgálatok munkatársai e feladatoktól mentesülve munkaidejük egészében az álláskeresők elhelyezkedését segíthetik.
Az új feladatok ellenére az intézményrendszer létszáma a helyi szinttől az országosig lényegében nem változott. A többletlétszámot a korábban a foglalkoztatási területen dolgozók átirányításával, vagy az ottani leépítések létszámkeretét felhasználva biztosították.