A mellékvonalak műszaki állapota rendkívül rossz, további egy-másfél évtizedes működtetését biztosító felújítás egy 200 kilométeres regionális hálózaton meghaladná a 10 milliárd forintot. Egy kilométernyi vasúti pálya felújítása mintegy ötvenmillió forintba kerülne. Az ilyen jellegű felújítások összességében pedig mintegy 140 milliárd forintot igényelnének.
A MÁV Rt. párbeszédet, szakmai konzultációt tervez a döntéshozók és a szakmai, tudományos, társadalmi szervezetekkel, önkormányzatokkal, a társadalom érintett rétegeinek képviselőivel annak érdekében, hogy a vasúttársaság hatékony, optimális vállalati méretet valósítsanak meg. Fel kell mérni egy alternatív közlekedés lehetőségét és a társadalmi hatásokat. A gazdasági kérdések mellett a környezetvédelmi és utaskényelmi szempontokat is mérlegelik, majd ezek ismeretében dönt a kormány a vasúti mellékvonalak jövőjéről.
Forrás: Magyar Közlekedés
Regionális vasúttársaságokat alakítana a MÁV
Az elmúlt időszakban nagy hírverést kapott a sajtóban mintegy négyezer kilométer vasúti mellékvonal bezárásának ügye, ám sem a kormány, sem a MÁV nem tervezi 4000 kilométer gyenge forgalmú, veszteséget termelő vasútvonal bezárását.