1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt időszakban nagy hírverést kapott a sajtóban mintegy négyezer kilométer vasúti mellékvonal bezárásának ügye, ám sem a kormány, sem a MÁV nem tervezi 4000 kilométer gyenge forgalmú, veszteséget termelő vasútvonal bezárását.

A mellékvonalak műszaki állapota rendkívül rossz, további egy-másfél évtizedes működtetését biztosító felújítás egy 200 kilométeres regionális hálózaton meghaladná a 10 milliárd forintot. Egy kilométernyi vasúti pálya felújítása mintegy ötvenmillió forintba kerülne. Az ilyen jellegű felújítások összességében pedig mintegy 140 milliárd forintot igényelnének.

A MÁV Rt. párbeszédet, szakmai konzultációt tervez a döntéshozók és a szakmai, tudományos, társadalmi szervezetekkel, önkormányzatokkal, a társadalom érintett rétegeinek képviselőivel annak érdekében, hogy a vasúttársaság hatékony, optimális vállalati méretet valósítsanak meg. Fel kell mérni egy alternatív közlekedés lehetőségét és a társadalmi hatásokat. A gazdasági kérdések mellett a környezetvédelmi és utaskényelmi szempontokat is mérlegelik, majd ezek ismeretében dönt a kormány a vasúti mellékvonalak jövőjéről.


Forrás: Magyar Közlekedés


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!