3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem mindennapi reklámfogást vetett be egy holland sörgyár a dél-afrikai vb-n: az eddigi információk szerint a Bavaria 36 modellalkatú leányzót öltöztetett narancssárga miniszoknyába azzal a céllal, hogy keltsenek feltűnést a stadionban és környékén. Az ötlet bejött, hiszen a fél világ az akcióról beszél, miközben kiguvadt szemmel nézegeti a lányokat. A FIFA már nem örült ennyire a húzásnak, és meg nem engedett reklám miatt perre viszi a dolgot, a szervezőket pedig néhány órára őrizetbe is vették. Mfor.hu háttér.

Talán a pályán lévő sztároknál is nagyobb figyelmet kaptak a dél-afrikai futball-világbajnokság Dánia-Hollandia mérkőzésén azok a feltűnően attraktív, miniszoknyás leányzók, akik narancssárga egyenruhába öltözve vonultak be a stadionba, és kezdtek heves szurkolásba - a férfiak ájuldázásától és a fotókészülékek csattogásától kísérve. 

Felbérelték a szőke bombázókat 

Mostanra azonban kiderült, hogy korántsem spontán szerveződött szurkolói csoportról van szó. Sajtójelentések szerint ugyanis a 36 hosszú combú bombázót a holland Bavaria sörgyár bérelte fel és küldte a Soccer City stadionba azzal a céllal, hogy minél inkább vonják magukra a nézők és persze a sajtó figyelmét.

A hatás elérése érdekében a dekoratív lányokat szűkre szabott, miniszoknyában végződő, narancssárga egyenruhába bugyolálták, néhányukat pedig a cég nevével ellátott kitűzővel szerelték fel - ahogy az a The Star nevű dél-afrikai újság egyik fotóján egyértelműen látszik.

Az akció végül elérte célját, hiszen a sajtó azonnal felfigyelt a szépségkommandóra, és elárasztotta a világot a róluk készült képekkel - ráadásul felkapta a sörgyár nevét is.

Bár a Bavaria eddig cáfolta, hogy szervezett reklámakcióról van szó, tiltakozásuk valószínűleg csak az ügyesen kiötlött pr-fogás része. "Bár nincs is rajta a márkanevünk a ruhákon, mégis rólunk beszél az egész világ" - mondta Peer Swinkels, a cég vezére a holland De Telegraaf című lapnak.

Bepöccent a FIFA, sitten a lányok

Bár a férfiaknak fülig ért a szájuk a lányok láttán, a FIFA illetékesei már korántsem örültek ennyire az akciónak, és közleményben ítélték el a történteket. A nemzetközi labdarúgó-szövetség szerint ugyanis rejtett reklámtevékenységről, úgynevezett "ambush marketing"-ről van szó, amelyet nem engedélyeztek, ezért pert indított a kezdeményezők ellen. 

Mint ismert, a vb helyszínén a sörgyártók közül csak a hivatalos szponzornak, a Budweisernek van joga hirdetnie - az amerikai cég cserébe természetesen komoly pénzeket fizet a FIFA-nak.

Az eset komolyságát mutatja, hogy a helyi hatóságok szerdán illegális reklámtevékenység vádjával őrizetbe vették az akció szervezésével vádolt két holland nőt, és háromórás kihallgatásnak vetették őket alá.

A lányokat végül óvadék ellenében szabadlábra helyezték, útlevelüket azonban le kellett adniuk. A holland külügyminisztérium mindenesetre tiltakozását fejezte ki az őrizetbe vétel miatt, és támogatásáról biztosította a hölgyeket...

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!