3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem mindennapi reklámfogást vetett be egy holland sörgyár a dél-afrikai vb-n: az eddigi információk szerint a Bavaria 36 modellalkatú leányzót öltöztetett narancssárga miniszoknyába azzal a céllal, hogy keltsenek feltűnést a stadionban és környékén. Az ötlet bejött, hiszen a fél világ az akcióról beszél, miközben kiguvadt szemmel nézegeti a lányokat. A FIFA már nem örült ennyire a húzásnak, és meg nem engedett reklám miatt perre viszi a dolgot, a szervezőket pedig néhány órára őrizetbe is vették. Mfor.hu háttér.

Talán a pályán lévő sztároknál is nagyobb figyelmet kaptak a dél-afrikai futball-világbajnokság Dánia-Hollandia mérkőzésén azok a feltűnően attraktív, miniszoknyás leányzók, akik narancssárga egyenruhába öltözve vonultak be a stadionba, és kezdtek heves szurkolásba - a férfiak ájuldázásától és a fotókészülékek csattogásától kísérve. 

Felbérelték a szőke bombázókat 

Mostanra azonban kiderült, hogy korántsem spontán szerveződött szurkolói csoportról van szó. Sajtójelentések szerint ugyanis a 36 hosszú combú bombázót a holland Bavaria sörgyár bérelte fel és küldte a Soccer City stadionba azzal a céllal, hogy minél inkább vonják magukra a nézők és persze a sajtó figyelmét.

A hatás elérése érdekében a dekoratív lányokat szűkre szabott, miniszoknyában végződő, narancssárga egyenruhába bugyolálták, néhányukat pedig a cég nevével ellátott kitűzővel szerelték fel - ahogy az a The Star nevű dél-afrikai újság egyik fotóján egyértelműen látszik.

Az akció végül elérte célját, hiszen a sajtó azonnal felfigyelt a szépségkommandóra, és elárasztotta a világot a róluk készült képekkel - ráadásul felkapta a sörgyár nevét is.

Bár a Bavaria eddig cáfolta, hogy szervezett reklámakcióról van szó, tiltakozásuk valószínűleg csak az ügyesen kiötlött pr-fogás része. "Bár nincs is rajta a márkanevünk a ruhákon, mégis rólunk beszél az egész világ" - mondta Peer Swinkels, a cég vezére a holland De Telegraaf című lapnak.

Bepöccent a FIFA, sitten a lányok

Bár a férfiaknak fülig ért a szájuk a lányok láttán, a FIFA illetékesei már korántsem örültek ennyire az akciónak, és közleményben ítélték el a történteket. A nemzetközi labdarúgó-szövetség szerint ugyanis rejtett reklámtevékenységről, úgynevezett "ambush marketing"-ről van szó, amelyet nem engedélyeztek, ezért pert indított a kezdeményezők ellen. 

Mint ismert, a vb helyszínén a sörgyártók közül csak a hivatalos szponzornak, a Budweisernek van joga hirdetnie - az amerikai cég cserébe természetesen komoly pénzeket fizet a FIFA-nak.

Az eset komolyságát mutatja, hogy a helyi hatóságok szerdán illegális reklámtevékenység vádjával őrizetbe vették az akció szervezésével vádolt két holland nőt, és háromórás kihallgatásnak vetették őket alá.

A lányokat végül óvadék ellenében szabadlábra helyezték, útlevelüket azonban le kellett adniuk. A holland külügyminisztérium mindenesetre tiltakozását fejezte ki az őrizetbe vétel miatt, és támogatásáról biztosította a hölgyeket...

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!