A lap pénteki cikke szerint a reklámokat megrendelők így a tavalyi törtévben egyenként átlagosan havi egymillió forintot utaltak az adóhatóság számlájára.
A reklámadó eredetileg a reklámot közzétevő médiumot terhelte, azonban egy módosítás miatt eddig azoknak is fizetniük kellett bizonyos esetekben, akik a hirdetést megrendelték - emlékeztet az újság.
A megrendelőknek tavaly ősszel kellett először bevallást készíteniük arról, hogy nettó reklámköltségük meghaladja-e havi szinten a 2,5 millió forintot (az e feletti részt 20 százalékos adó terheli).
A tavaly augusztusban életbe lépett, reklámadóról szóló törvény értelmében a kötelezettség alól csak az mentesült, aki megkapta a közzétevő nyilatkozatát arról, hogy az adott médium befizette a reklámadót a hirdetése után. Aki kért, de nem kapott ilyen igazolást, annak be kellett fizetnie az adót.
A jogszabály januártól úgy változott, hogy a hirdető már akkor is mentesül az adózás alól, ha bizonyítani tudja, hogy kérte a dokumentumot. Erre a megrendelőknek a számla kézhezvételétől számított soron következő hónap huszadik napjáig van lehetőségük - írja az újság.
MTI