2p

Hogyan lehetnek ekkora eltérések a közvélemény-kutatások között?
Magyar Péter miatt ekkora a bizonytalanság?
Milyen módszerrel készülnek a felmérések?

Online Klasszis Klub találkozó élőben Hann Endrével!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Medián ügyvezető igazgatójától!

2024. június 5. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A reklámok megrendelői 2014-ben átlagosan havi 28,4 millió forintot fizettek be, és 29 adózó nyújtott be ezzel kapcsolatos bevallást egy átlagos hónapban – tudta meg a Napi Gazdaság a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV).

A lap pénteki cikke szerint a reklámokat megrendelők így a tavalyi törtévben egyenként átlagosan havi egymillió forintot utaltak az adóhatóság számlájára.

A reklámadó eredetileg a reklámot közzétevő médiumot terhelte, azonban egy módosítás miatt eddig azoknak is fizetniük kellett bizonyos esetekben, akik a hirdetést megrendelték - emlékeztet az újság.

A megrendelőknek tavaly ősszel kellett először bevallást készíteniük arról, hogy nettó reklámköltségük meghaladja-e havi szinten a 2,5 millió forintot (az e feletti részt 20 százalékos adó terheli).

A tavaly augusztusban életbe lépett, reklámadóról szóló törvény értelmében a kötelezettség alól csak az mentesült, aki megkapta a közzétevő nyilatkozatát arról, hogy az adott médium befizette a reklámadót a hirdetése után. Aki kért, de nem kapott ilyen igazolást, annak be kellett fizetnie az adót.

A jogszabály januártól úgy változott, hogy a hirdető már akkor is mentesül az adózás alól, ha bizonyítani tudja, hogy kérte a dokumentumot. Erre a megrendelőknek a számla kézhezvételétől számított soron következő hónap huszadik napjáig van lehetőségük - írja az újság.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!