3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Kiugró eredménnyel, 62 százalékos reklámbevétel-növekedéssel zárta a tavalyi évet a hazai televíziós szektor.

A piaci verseny vesztesei leginkább a vidéki napilapok és a kábeltévék voltak - derül ki a Mediagnózis legfrissebb adataiból.

A hazai reklámpiac - beleértve a médiát és az egyéb reklámfajtákat - összességében 31 százalékos növekedést könyvelhetett el tavaly 1999-hez képest. Ez több mint 226 milliárd forintos bevételt jelent. Az összesítés a listaárak alapján készült, tehát nem tartalmazza a reklámhordozó cégek által nyújtott árkedvezményeket. Az utóbbiak mértékét a nyomtatott médiában 20-25, a televíziózásban legalább 30 százalékra teszik a szakemberek. Ennyivel tehát kevesebb a valódi pénzforgalom az ismertetett adatoknál.

A legnagyobb arányban, 62 százalékkal a televíziók tudták emelni bevételeiket (több mint 127 milliárd forintra), ennél jóval szerényebb a rádiók, a folyóiratok és az országos napilapok növekedése, de így is jócskán meghaladja az inflációt. Az írott médiában azonban a vidéki napilapok nem tartottak lépést az infláció ütemével. Az elektronikus média piacán is vannak vesztesek: a kábeltévék, amelyek az 1999. évi bevételük alig egynegyedét érték el tavaly. Figyelemre méltó, hogy igen jó eredményt könyvelhet el a közterületi reklám, 50 százalékos növekedésével 2000-ben már meghaladta a vidéki napilapok összbevételét. A televíziós reklámpiacon folytatódott a közszolgálati tévé zuhanása. Az m 1 csatorna bevétele az elozo évi 86 százalékára esett vissza, és már nem érte el - listaárakon - a 10 milliárdot sem. "Elhúzott" viszont a két országos kereskedelmi adó: a TV 2 93, az RTL Klub 54 százalékkal többet söpört be a reklámköltésekbol (az elobbi reklámösszegét csaknem 70 milliárdban, az utóbbiét több mint 48 milliárdban állapították meg). Ebbol egyértelmu, hogy a tévés szektor piaci eloretörésének motorja e két csatorna, elsosorban a TV 2 volt.

A napilapok piacán változatlanul vezeto helyen áll a Népszabadság, a teljes napilappiac egyharmadánál is több, 6 milliárdot meghaladó reklámösszeggel. Növekedése azonban lelassult, csak az infláció mértékének felét érte el. A Napi Magyarországgal egyesített Magyar Nemzet csaknem megduplázta bevételét, amely a listaárak alapján már meghaladja a másfél milliárdot. További három lap jutott egymilliárdot meghaladó, de kétmilliárdot el nem éro bevételhez: a Magyar Hírlap, a Mai Nap és a Metro. Az utóbbi jelentos, 33 százalékos növekedésével szemben azonban a Magyar Hírlap egy százaléka gyakorlatilag stagnálásként értékelheto.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!