3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az mfor.hu reklámmustrájának második negyedéves szavazásán a Nike néma reklámja lett az abszolút győztes. Olvasóink szájbarágósnak találják és unják a hazai hirdetések többségét.

A Toyota Avensis helikopteres mini-akciófilmje és a Soproni Ászok idő- és térbeli ugrásokkal operáló hirdetése kevéssé kavarta fel olvasóink lelkivilágát, ezek a reklámok közepes osztályzataik nagy számának köszönhetik harmadik, illetve negyedik helyezésüket. Az új Bamboocha- életérzés pedig még kevésbé ragadta meg a nézőket: úgy tűnik, a két vicces hawaii fiúnak nem sikerült meggyőznie minket, magyarokat az élet könnyed voltáról, sőt, a tévénézők több mint fele (53 százalék) egyenesen eltávolítaná őket a képernyőről.

A szavazás apropóján több olvasónk említette kedvenc reklámjaként a Heineken "fülpattintós mozgásátadós" szpotját, a Dreher "Ami belül van, az számít igazán" szlogenű reklámját, és a Beck's német precizitást hangsúlyozó hirdetéseit. A sörreklámok népszerűségét valószínűleg alaposan megnöveli a kánikula, a Peugeot és a Toyota hirdetéseinek sikere azonban inkább a komoly költségvetésnek, mint az idényjellegnek tudható be. A fórumon többször felbukkant a UPC szélessávú internetet népszerűsítő hirdetése is: "...nagyon állat az a Chello-reklám, ahol a japán turistáknak mutogatják a régi, lassú netet: - És mit eszik? - Ugyanazt, mint, mi. De tényleg."

[ajanlo=170][igazitas=left/]A Vodafone reklámjainak megítélésében már korántsem volt ekkora az egyetértés. Egyesek ötletesnek, szórakoztatónak találták őket, mások viszont ellenkező véleményen voltak: "A Vodafone-os reklámtól hülyét kapok. Mi az, hogy hordákba tömörülnek, és lesik a zsákmányt? Hol vagyunk, Afrikában a szavannán?" A McDonald's aranyhalas szpotja szintén ellentétes érzelmeket váltott ki: "Az a reklám, ahol a kissrác aranyhala eltűnik, és az anyja elviszi a mekibe, mert attól úgyis jobb kedve lesz. Ez a reklám egyrészt nagyon kreatív, ötletes, - ugyanakkor kiborít, mert nem hiszem, hogy a meki a megoldás. Ha az apja halt volna meg, akkor is azt mondaná, hogy menjünk a mekibe, attól úgyis jobb kedved lesz?"

A "háziasszony kategóriájú reklámok" (értsd: mosóporok, öblítők, tisztítószerek, vízlágyítók, vízkőoldók, WC-tisztítók és egyebek hirdetései) azonban egyértelmű elutasításra találtak a fórumon véleményt nyilvánítók körében. "A háziasszonyos-beszélgetős-szuperfehér-színes-csillogó-nedvszívó reklámoknál reflexszerűen elkapcsolok" - írja valaki. Más egy kissé sarkosabban fogalmaz: "Az arany mackópofa, Vanish, Kovács Lajos, Maszatomi kitalálóit még a mentőben is ütném!"

Összefoglalásként álljon itt két olvasónk véleménye külön kommentár nélkül. "Szerintem az a nagy baj, hogy a nyugati emlőkön nevelkedett reklámgyártók minket még nagyon is igénytelen keletieknek tartanak. Az igazi jó reklámokat az osztrák és német csatornákon látom, itt csak szupergagyi van." "A nagy nyugat-majmolás közepette lehetnének a reklámjaink is egy kicsit nyugatiasabbak". Végül pedig álljon itt egy szkeptikus hozzászólás: "Az a legjobb hirdetés, amelyik az utolsó a reklámblokkban!"

Köszönjük a TNS Media Intelligence-nek a Reklámmustra sorozathoz nyújtott segítségét.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!