A Toyota Avensis helikopteres mini-akciófilmje és a Soproni Ászok idő- és térbeli ugrásokkal operáló hirdetése kevéssé kavarta fel olvasóink lelkivilágát, ezek a reklámok közepes osztályzataik nagy számának köszönhetik harmadik, illetve negyedik helyezésüket. Az új Bamboocha- életérzés pedig még kevésbé ragadta meg a nézőket: úgy tűnik, a két vicces hawaii fiúnak nem sikerült meggyőznie minket, magyarokat az élet könnyed voltáról, sőt, a tévénézők több mint fele (53 százalék) egyenesen eltávolítaná őket a képernyőről.
A szavazás apropóján több olvasónk említette kedvenc reklámjaként a Heineken "fülpattintós mozgásátadós" szpotját, a Dreher "Ami belül van, az számít igazán" szlogenű reklámját, és a Beck's német precizitást hangsúlyozó hirdetéseit. A sörreklámok népszerűségét valószínűleg alaposan megnöveli a kánikula, a Peugeot és a Toyota hirdetéseinek sikere azonban inkább a komoly költségvetésnek, mint az idényjellegnek tudható be. A fórumon többször felbukkant a UPC szélessávú internetet népszerűsítő hirdetése is: "...nagyon állat az a Chello-reklám, ahol a japán turistáknak mutogatják a régi, lassú netet: - És mit eszik? - Ugyanazt, mint, mi. De tényleg."
[ajanlo=170][igazitas=left/]A Vodafone reklámjainak megítélésében már korántsem volt ekkora az egyetértés. Egyesek ötletesnek, szórakoztatónak találták őket, mások viszont ellenkező véleményen voltak: "A Vodafone-os reklámtól hülyét kapok. Mi az, hogy hordákba tömörülnek, és lesik a zsákmányt? Hol vagyunk, Afrikában a szavannán?" A McDonald's aranyhalas szpotja szintén ellentétes érzelmeket váltott ki: "Az a reklám, ahol a kissrác aranyhala eltűnik, és az anyja elviszi a mekibe, mert attól úgyis jobb kedve lesz. Ez a reklám egyrészt nagyon kreatív, ötletes, - ugyanakkor kiborít, mert nem hiszem, hogy a meki a megoldás. Ha az apja halt volna meg, akkor is azt mondaná, hogy menjünk a mekibe, attól úgyis jobb kedved lesz?"
A "háziasszony kategóriájú reklámok" (értsd: mosóporok, öblítők, tisztítószerek, vízlágyítók, vízkőoldók, WC-tisztítók és egyebek hirdetései) azonban egyértelmű elutasításra találtak a fórumon véleményt nyilvánítók körében. "A háziasszonyos-beszélgetős-szuperfehér-színes-csillogó-nedvszívó reklámoknál reflexszerűen elkapcsolok" - írja valaki. Más egy kissé sarkosabban fogalmaz: "Az arany mackópofa, Vanish, Kovács Lajos, Maszatomi kitalálóit még a mentőben is ütném!"
Összefoglalásként álljon itt két olvasónk véleménye külön kommentár nélkül. "Szerintem az a nagy baj, hogy a nyugati emlőkön nevelkedett reklámgyártók minket még nagyon is igénytelen keletieknek tartanak. Az igazi jó reklámokat az osztrák és német csatornákon látom, itt csak szupergagyi van." "A nagy nyugat-majmolás közepette lehetnének a reklámjaink is egy kicsit nyugatiasabbak". Végül pedig álljon itt egy szkeptikus hozzászólás: "Az a legjobb hirdetés, amelyik az utolsó a reklámblokkban!"
Köszönjük a TNS Media Intelligence-nek a Reklámmustra sorozathoz nyújtott segítségét.
Menedzsment Fórum
Reklámmustra 2005/2: Le a gagyi reklámokkal!
Az mfor.hu reklámmustrájának második negyedéves szavazásán a Nike néma reklámja lett az abszolút győztes. Olvasóink szájbarágósnak találják és unják a hazai hirdetések többségét.