Mely reklám kapta a különdíjat? Olvassa el szakértőnk véleményét! Képek!
A szakértő megszólal: élen a Nike és a Matáv
Andrási Katalinnak, a McCann Erickson Reklámügynökség art directorának véleménye több ponton eltér olvasóink álláspontjától. A legmarkánsabb különbség, hogy ő éppen azokat a szpotokat becsüli legtöbbre, amelyek a szavazás során meglehetősen hátra szorultak: a Matávét és a Nike-ét.
"A Matáv varjús kampányát humora és emocionalitása követendő példává teszi. A koncepció ritka következetességével imidzs-reklámként, majd promóciós üzenetekkel is kedvenc maradt. Én a legmagasabb pontszámot adom neki" - mondta a szakember az mfor.hu-nak.
A Nike reklámjával kapcsolatban szintén az emocionalitást emelte ki. "A vállalat stratégiája példaértékű: nem mint professzionális sportszergyár hirdet, hanem a sport játékjellegét hangsúlyozza. Ezzel két legyet üt egy csapásra, hisz a minőség ebben a kategóriában evidencia, viszont a kényelemről és a játék öröméről kizárólag ez a sportszergyártó cég beszél, kimagasló minőségben és szintén az érzelmekre hatva. Csillagos 5-ös!"
Humor és morbiditásAndrási Katalin szintén elismerően nyilatkozott a UPC reklámjának bátorságáról, keresetlen humoráról. Ezzel együtt hozzátette: feleslegesnek találja az üzenet többszöri elismétlését, ami gyengíti a szpot egészét, és ellehetetleníti a film végén a csattanót.
Olvasóink nagy kedvence, a Coca-Cola reklám véleménye szerint szintén nem tartozik a legkiemelkedőbbek közé: a szpot eredeti, brazil verzióját ennél lényegesen finomabbnak, dinamikusabbnak találta, bár a magyar adaptáció elkészítése nem lehetett könnyű feladat.
A szakember a Heineken szpotját unalmasnak, öncélúnak véli, a Kit-Kat reklámról pedig megjegyezte: "Évtizedek óta futó koncepció, melynek lényege, hogy az adott csokoládé fogyasztása téren és időn kívül helyezi a fogyasztót. A zseniális ötletnek sok kiváló szpotot köszönhetünk. Érdekes megfigyelni a közízlésváltást, hiszen ebben a reklámban a humor mellett már ott van a morbiditás: az álmodozó széplélekről kiderül, hogy hentes."
Különdíjat a színes, pattogó labdáknak!A szavazáshoz kapcsolódó fórumon vidámságáért, optimizmusáért többen emlegették elismeréssel a Sony Bravia reklámját, amelyben pici színes labdák pattognak végig egy lejtős utcán. A készítők szerint a szpotot digitális trükkök nélkül készítették, úgy, hogy valóban szabadjára engedtek egy teherautónyi labdát San Franciscóban. Hiszi a piszi - a reklám mindenesetre ötletes és lenyűgöző, és örömmel jelentjük, hogy olvasóink szavazatainak köszönhetően kiérdemelte a Reklámmustra 2005 különdíját!
Szintén sokan említették a legjobbak között a Vodafone kérészes reklámját, amelyre szavazni a Reklámmustra 2006. I. negyedév végi szavazásán lehet majd.
A hozzászólások szerint olvasóink körében többnyire sikert aratnak az állatokkal forgatott hirdetések: érkeztek jelölések a "havas Whiskas-cicusra", a T-Mobile mókusetetős szpotjára, a kakaótól tigrissé változó Nesquick-cicára, sőt a T-Online reklámjában felbukkanó "hörcsögre", Zénóra is.
Kedves Olvasóink, reméljük, jól szórakoztak - ha igen, kérjük, tartsanak velünk a Reklámmustra szavazásokon 2006-ban is!
Köszönjük a TNS Media Intelligence-nek, hogy rendelkezésünkre bocsátotta a reklámokat.
Menedzsment Fórum