4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az mfor.hu „Reklámmustra 2005” szavazásán Olvasóink a UPC szpotját választották az év legjobb reklámjának, s csak hajszállal szorult a második helyre a Coca-Cola hirdetése. A citromdíjas Ásóka, a körömgomba lett, alig maga mögé utasítva a Szilágyi János – Ariel koprodukciót.

Mely reklám kapta a különdíjat? Olvassa el szakértőnk véleményét! Képek!

A szakértő megszólal: élen a Nike és a Matáv

Humor és emocionalitás

Andrási Katalinnak, a McCann Erickson Reklámügynökség art directorának véleménye több ponton eltér olvasóink álláspontjától. A legmarkánsabb különbség, hogy ő éppen azokat a szpotokat becsüli legtöbbre, amelyek a szavazás során meglehetősen hátra szorultak: a Matávét és a Nike-ét.

"A Matáv varjús kampányát humora és emocionalitása követendő példává teszi. A koncepció ritka következetességével imidzs-reklámként, majd promóciós üzenetekkel is kedvenc maradt. Én a legmagasabb pontszámot adom neki" - mondta a szakember az mfor.hu-nak.

A Nike reklámjával kapcsolatban szintén az emocionalitást emelte ki. "A vállalat stratégiája példaértékű: nem mint professzionális sportszergyár hirdet, hanem a sport játékjellegét hangsúlyozza. Ezzel két legyet üt egy csapásra, hisz a minőség ebben a kategóriában evidencia, viszont a kényelemről és a játék öröméről kizárólag ez a sportszergyártó cég beszél, kimagasló minőségben és szintén az érzelmekre hatva. Csillagos 5-ös!"

Humor és morbiditás

A sokoldalú henteslegény

Andrási Katalin szintén elismerően nyilatkozott a UPC reklámjának bátorságáról, keresetlen humoráról. Ezzel együtt hozzátette: feleslegesnek találja az üzenet többszöri elismétlését, ami gyengíti a szpot egészét, és ellehetetleníti a film végén a csattanót.

Olvasóink nagy kedvence, a Coca-Cola reklám véleménye szerint szintén nem tartozik a legkiemelkedőbbek közé: a szpot eredeti, brazil verzióját ennél lényegesen finomabbnak, dinamikusabbnak találta, bár a magyar adaptáció elkészítése nem lehetett könnyű feladat.

A szakember a Heineken szpotját unalmasnak, öncélúnak véli, a Kit-Kat reklámról pedig megjegyezte: "Évtizedek óta futó koncepció, melynek lényege, hogy az adott csokoládé fogyasztása téren és időn kívül helyezi a fogyasztót. A zseniális ötletnek sok kiváló szpotot köszönhetünk. Érdekes megfigyelni a közízlésváltást, hiszen ebben a reklámban a humor mellett már ott van a morbiditás: az álmodozó széplélekről kiderül, hogy hentes."

Különdíjat a színes, pattogó labdáknak!
Szabadáram a hippik városában

A szavazáshoz kapcsolódó fórumon vidámságáért, optimizmusáért többen emlegették elismeréssel a Sony Bravia reklámját, amelyben pici színes labdák pattognak végig egy lejtős utcán. A készítők szerint a szpotot digitális trükkök nélkül készítették, úgy, hogy valóban szabadjára engedtek egy teherautónyi labdát San Franciscóban. Hiszi a piszi - a reklám mindenesetre ötletes és lenyűgöző, és örömmel jelentjük, hogy olvasóink szavazatainak köszönhetően kiérdemelte a Reklámmustra 2005 különdíját!

Szintén sokan említették a legjobbak között a Vodafone kérészes reklámját, amelyre szavazni a Reklámmustra 2006. I. negyedév végi szavazásán lehet majd.

A hozzászólások szerint olvasóink körében többnyire sikert aratnak az állatokkal forgatott hirdetések: érkeztek jelölések a "havas Whiskas-cicusra", a T-Mobile mókusetetős szpotjára, a kakaótól tigrissé változó Nesquick-cicára, sőt a T-Online reklámjában felbukkanó "hörcsögre", Zénóra is.

Kedves Olvasóink, reméljük, jól szórakoztak - ha igen, kérjük, tartsanak velünk a Reklámmustra szavazásokon 2006-ban is!

Köszönjük a TNS Media Intelligence-nek, hogy rendelkezésünkre bocsátotta a reklámokat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!