Szereti-e a közönség a pártok reklámjait? Táblázat!
A szavazáson legnagyobbat azonban a politikai hirdetések buktak, amelyek átlagos színvonala olvasóink értékelése szerint messze elmaradt a fentebb tárgyalt cégek reklámjaiétól. A pártok kampányai sablonosak, unalmasak voltak, kivitelezésük csupán egy gyenge közepessel értékelhető - szól általánosságban szavazóink ítélete.
A legjobb helyezést ebben a mezőnyben az SZDSZ kapta, amit elsősorban Kovács Pisti szerepeltetésének köszönhet. Régi szabály, hogy gyerekekkel (majdnem) minden eladható, a Reklámmustra szavazók 30 százaléka mégis eredetinek találta az ötletet, és a kivitelezésre is közepest adott. Mindez elegendő is volt a 3,14-es átlag eléréséhez, és ezzel a kampány relatív sikeréhez.
Az MDF méteres cumija, az ébredő tavaszban úton-útfélen felbukkanó piros és narancssárga karácsonyfa nem keltett túlságos feltűnést, ami bizonyos szempontból előnynek is felfogható. Az ötletre, megvalósításra és szerethetőségre kapott közepesek közönyre utalnak ugyan, de legalább nem ellenszenvre. Hajszállal rosszabb eredményt ért el az MSZP kampánya. Olvasóink közel fele közhelyparádénak ítélte a párt hirdetéseit, amelyekben miniszterelnök-jelöltjük Mátyás király reinkarnációjaként nézett szembe velünk minden újságban, magazinban és útkereszteződésnél.
Ezzel szemben elégtelenre értékelték Olvasóink a Fidesz rosszkedv-kampányát. A párt, úgy látszik, hiába számított a Kárpát-medence ősmagyar pesszimizmusára: hirdetéseiket az emberek 79 százaléka utálatosnak tartotta, kivitelezésük pedig 63 százalékuk szerint kifejezetten igénytelen volt. Ezek az arányok még a politikai hirdetések mezőnyében is megdöbbentően rosszak...
A Menedzsment Fórum a Reklámmustra következő szavazásával nyár közepén-végén jelentkezik majd, az üdítő-, sör- és fagylaltreklámok színes-cukros-csöpögős világából. Kérjük, tartsanak velünk legközelebb is!
Köszönjük a TNS Media Intelligence-nek a Reklámmustra sorozat írásához nyújtott segítségét!Menedzsment Fórum