2009. február 23. 10:49

Tv-szpot kategóriában a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) TCR kampánya, az online hirdetések között a Budapest Bank Emese-kisfilmje, gerilla kategóriában pedig a Pepsi vírusfilmje végzett az első helyen az mfor.hu Reklámmustra 2008 szavazásán. Ami a citromdíjakat illeti, a legtisztességtelenebbnek a Provident-reklámot tartották olvasóink, de nem kímélték a CBA Margó-szpotját és a Farmtojás hirdetését sem.

Az egyik nyertes, a MeH kampánya

Véget ért az mfor.hu által hagyományosan minden év elején megrendezett Reklámmustra verseny, most már szavazni nem, csak nézelődni lehet az oldalon. Az elmúlt három hétben közel tízezer voks érkezett az általunk összeválogatott munkákra, és sokan a reklámfeljelentés lehetőségével is éltek.

Utat engedtünk érzelmeinknek

Tv-szpot kategóriában nagyon szoros verseny alakult ki, a reklámok között csak egytized pontnyi különbségek döntöttek. Összesítésben első helyen a Miniszterelnöki Hivatal TCR kampánya végzett, amely főleg a zsűri körében aratott osztatlan sikert.

A közönség inkább a hat Reklámügynökség által beküldött CIB Bank állatorvosát favorizálta, de második helyen, egytized pontnyi lemaradással az olvasók is a MeH-kampányt találták a legkiválóbb alkotásnak. A UPC által beküldött UPC-szerelők bohóckodását is sokan kedvelték, a zsűri listáján második, a közönségnél harmadik, így összesítésben második lett.

Emese 2008-ban is tarolt

A Budapest Bank Emese-kisfilmje ezúttal az online kategóriában indult és tarolt, készítője a Laboratory Ideas volt. Mind a zsűri, mind a közönség egyértelműen ezt a hirdetést hozta ki győztesnek, és ezúttal nem csak egy-két tizedpont különbséggel...

A Pepsi Mikulása volt a legjobb gerilla

Nem volt ilyen egyértelmű a helyzet gerilla-kategóriában, ugyanis itt némileg eltért a közönség és a zsűri ízlése, összesítésben azonban a Pepsi vírusfilmje nyert. Ez annak köszönhető, hogy a közönségnek nagyon tetszett az anyag, sok magas pontszámot kapott, melyek ellensúlyozni tudták a zsűri alacsony pontszámait.

Utóbbi ugyanis szigorú volt a Pepsi-kampánnyal, több zsűritag nulla ponttal büntette, mondván, ez csak egy utánzat. A fórum hozzászólásokból kiderült, sokan látták az eredeti ötlet alapján készült vírusfilmet, ennek ellenére úgy ítélték meg, hogy a magyar verzió magas pontszámot érdemel. A zsűri listáján holtversenyben végzett az első helyen a maradék két gerilla-alkotás: a Revision által beküldött easyHotel és az Arcus Interactive Group MINI filmje.

Utáltuk a Providentet és a CBA Margóját is

Az idén új lehetőséggel is bővült a Reklámmustra: teret engedtünk a csapnivaló reklámok feljelentésének, ami által sokan vezették le feszültségüket. Mivel képet vagy filmet is kellett mellékelni, így nem minden munkát tudtunk megjeleníteni az oldalon, de eláruljuk: szép számmal érkeztek ötletek arra, miket kellene kitennünk.

A kikerült tizenkét munkát a kommentezők szinte "szétszedték". Pontozni ugyan nem lehetett, de a hozzászólások alapján megállapítható, hogy legtisztességtelenebbnek a Provident-reklámot tartották olvasóink, nem kímélték azonban a CBA megjöttakaraj Margókám  hirdetését sem; a legnagyobb döbbenetet pedig a Farmtojás hirdetése váltotta ki. A szavazást ugyan lezártuk, de a reklámfeljelentő részt a nagy sikerre való tekintettel aktív állapotban hagyjuk - továbbra is lehet küldeni, kommentálni a legidegesítőbbnek vélt reklámokat.

Menedzsment Fórum

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.