Véget ért az mfor.hu által hagyományosan minden év elején megrendezett Reklámmustra verseny, most már szavazni nem, csak nézelődni lehet az oldalon. Az elmúlt három hétben közel tízezer voks érkezett az általunk összeválogatott munkákra, és sokan a reklámfeljelentés lehetőségével is éltek.
Utat engedtünk érzelmeinknek
Tv-szpot kategóriában nagyon szoros verseny alakult ki, a reklámok között csak egytized pontnyi különbségek döntöttek. Összesítésben első helyen a Miniszterelnöki Hivatal TCR kampánya végzett, amely főleg a zsűri körében aratott osztatlan sikert.
A közönség inkább a hat Reklámügynökség által beküldött CIB Bank állatorvosát favorizálta, de második helyen, egytized pontnyi lemaradással az olvasók is a MeH-kampányt találták a legkiválóbb alkotásnak. A UPC által beküldött UPC-szerelők bohóckodását is sokan kedvelték, a zsűri listáján második, a közönségnél harmadik, így összesítésben második lett.
Emese 2008-ban is tarolt
A Budapest Bank Emese-kisfilmje ezúttal az online kategóriában indult és tarolt, készítője a Laboratory Ideas volt. Mind a zsűri, mind a közönség egyértelműen ezt a hirdetést hozta ki győztesnek, és ezúttal nem csak egy-két tizedpont különbséggel...
A Pepsi Mikulása volt a legjobb gerilla
Nem volt ilyen egyértelmű a helyzet gerilla-kategóriában, ugyanis itt némileg eltért a közönség és a zsűri ízlése, összesítésben azonban a Pepsi vírusfilmje nyert. Ez annak köszönhető, hogy a közönségnek nagyon tetszett az anyag, sok magas pontszámot kapott, melyek ellensúlyozni tudták a zsűri alacsony pontszámait.
Utóbbi ugyanis szigorú volt a Pepsi-kampánnyal, több zsűritag nulla ponttal büntette, mondván, ez csak egy utánzat. A fórum hozzászólásokból kiderült, sokan látták az eredeti ötlet alapján készült vírusfilmet, ennek ellenére úgy ítélték meg, hogy a magyar verzió magas pontszámot érdemel. A zsűri listáján holtversenyben végzett az első helyen a maradék két gerilla-alkotás: a Revision által beküldött easyHotel és az Arcus Interactive Group MINI filmje.
Utáltuk a Providentet és a CBA Margóját is
Az idén új lehetőséggel is bővült a Reklámmustra: teret engedtünk a csapnivaló reklámok feljelentésének, ami által sokan vezették le feszültségüket. Mivel képet vagy filmet is kellett mellékelni, így nem minden munkát tudtunk megjeleníteni az oldalon, de eláruljuk: szép számmal érkeztek ötletek arra, miket kellene kitennünk.
A kikerült tizenkét munkát a kommentezők szinte "szétszedték". Pontozni ugyan nem lehetett, de a hozzászólások alapján megállapítható, hogy legtisztességtelenebbnek a Provident-reklámot tartották olvasóink, nem kímélték azonban a CBA megjöttakaraj Margókám hirdetését sem; a legnagyobb döbbenetet pedig a Farmtojás hirdetése váltotta ki. A szavazást ugyan lezártuk, de a reklámfeljelentő részt a nagy sikerre való tekintettel aktív állapotban hagyjuk - továbbra is lehet küldeni, kommentálni a legidegesítőbbnek vélt reklámokat.