A médiakereskedőház 2013. január elsejétől a portfólió három kábelcsatornáját, a Cool, a Film+ és az október 1-jén elindult RTL II reklámidejét együttesen értékesíti, még hozzá úgy, hogy ezeken a kábelcsatornákon tükörblokkot alkalmaz. A tükörblokk nem más, minthogy a reklámblokkok összehangoltan futnak majd a csatornákon, vagyis ugyanazon reklámszpotok egyazon időben lesznek láthatóak mindhárom kábelcsatornán.
Az RTL3 névvel ellátott értékesítési modell egy teljesen új “versenypályát” nyit a hirdető cégeknek. Ezzel a technikával az r-time ugyanis egy várhatóan 12 százalékos közönségarányú kábelcsatornával, vagyis ha úgy tetszik, egy harmadik nagy kereskedő csatornával szolgál a hirdetőknek.Itt már nem egyszerűen az egyes csatornák közönségarányának összeadásáról van csupán szó. Az ugyanabban a percben sugárzott reklámszpotok ugyanis itt valódi nézőszám összeadódást és ezáltal gyorsabb reach épülést jelentenek a hirdető számára - áll a közleményben.
Eddig: 1+1+1 rating kevesebb volt, mint a nagy csatornák 3 ratingje, hiszen általában ezzel nem lehetett a célcsoport 3 százalékát egy időben elérni.Mostantól viszont: 1+1+1 = 3 rating! Ami valóban 3 százalékos elérést jelent, hiszen egy adott időtartam alatt történik a három csoport találkozása a reklámszpottal.
Míg külön-külön a három csatorna csak erős szereplője volt a magyar kábeltelevíziós piacnak, addig együttesen több mint 50 százalékos heti és több mint 68 százalékos havi elérésükkel a nagy csatornák felé közelítenek, maguk mögé utasítva a kábelpiac többi szereplőjét. A 2012. december 17-től 16:9-es képarányban sugárzó RTL II, Cool és Film+ műsorstruktúrája változatlan marad, kizárólag a reklámblokkokat érinti a változás, ami viszont várhatóan új korszakot nyit a televíziós hirdetési piacon.
mfor.hu