2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Samsung Electronics pénteken közölte, hogy rekordértékű második negyedéves nyereséget ért el. Emellett a dél-koreai cég és fő riválisa között egyre nagyobb a szakadék az értékesítésben.

Óriási növekedés

A világ legnagyobb technológiai cége ez év második negyedévében 5,193 ezermilliárd won (4,5 milliárd dollár) profitot ért el, ami 48 százalékos emelkedést jelent az egy évvel korábbi 3,506 ezermilliárd won után. A rendkivüli jó eredmény ellenére sem érte el a cég az elemzők által várt 5,61 ezermilliárd wont. Ezen felül a vállalat működési eredménye 79 százalékkal 6,724 ezermilliárd wonra bővült.

A 170 milliárd dolláros piaci értékű Samsung (a magyar GDP 125 milliárd dollár) ezzel története során a legjobb második negyedéves eredményt produkálta.

A cég a jó eredményt a mobileszközök iránt megnövekedett keresletnek, valamint a vállalat által kínált széles palettájú telefonok népszerűségének köszönhette. A Samsung összesített értékesítési mutatója 21 százalékkal növekedett 47,6 ezermilliárd wonra.

Az Apple lassanként lemarad

Bár az elemzők szerint a Samsung növekedésének kockázatai az éles piaci versenyhelyzet, valamint a fogyasztó bizalom csökkenésével továbbra is fennállnak, mégis értékesítést tekintve növekszik a dél-koreai cég előnye az Apple-lel szemben. (Ugyanakkor az almajeles cég értéke 540 milliárd dollár, és a második negyedéves nyeresége is közel kétszerese, mint a dél-koreai cégéé (8,8 milliárd dollár)).

A Samsung 50,5 millió okostelefont szállított, ami egy negyedévet tekintve a valaha volt legnagyobb volumennek számít. Összehasonlításképp, az Apple 26 millió mobiltelefont értékesített.

A Strategy Analitics elemzőcég kutatása szerint az ázsiai cég év elejei 18,3 százalékos globális piaci részesedése a második negyedév végére közel megduplázódott, hiszen 34,6 százalékra emelkedett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!