A közlemény szerint a cégvezetői állásokban 27,7 százalékos volt a nők aránya 2010-ben.
A térnyerés fokozatosan ment végbe. Másfél évtizeddel korábban nagyjából egyötödös, 21,8 százalékos volt a nők részaránya a német vállalatok felső vezetésében. Tavaly már meghaladta az egynegyedet, de még így is jóval elmarad a foglalkoztatottak teljes körében meglévő 45,6 százalékos aránytól - mutatnak rá a német statisztikusok.
A vállalatvezető nők jellemzően fiatalok, a relatív többség - 37,9 százalék - 39 év alatti. Ugyancsak jellemző, hogy minél nagyobb a vállalat, annál kisebb a nők aránya a felső vezetésben.
A 40-nél kevesebb embert foglalkoztató cégeknél átlagon felüli, 35 százalékos a női részvétel a vezetői munkában, a legkevesebb 40 embert foglalkoztató vállalkozásoknál viszont átlag alatti, 23,4 százalékos. Az 50, vagy annál több alkalmazottat foglalkoztató cégeknél pedig csupán 16,9 százalékos a nők aránya a vezetők körében.
Ugyanakkor az utóbbi 15 évben elsősorban a nagyobb vállalatoknál emelkedett a női részarány a csúcspozíciókban, míg a kisebb cégeknél szerény növekedés mutatkozott, ez utóbbi kategóriában, a kis- és közepes vállalkozásoknál (kkv) viszont eleve magasabb bázisról emelkedett tovább a nők aránya - áll a közleményben.
MTI