2p

Soha annyi pénzt még nem fizettek - nem üzleti felhasználóknak szóló - weblapért, mint amennyit a most eladott YouTube oldalért ad a Google. A két társaság hétfőn este állapodott meg az 1,65 milliárd dolláros vételárban.

A Google alapítók újabb nagy dobása

A bejelentést az iparági elemzők lelkesedéssel fogadták, a kommentárok szerint a mostani akvizíció folytán az internet új generációjának két ikonikus márkája egyesül, és ha sikerül a Google erőforrásait és dinamikáját a YouTube ötleteivel harmonizálni, akkor a vártnál rövidebb idő alatt megtérülhet az invesztíció. A befektetők körében is pozitív fogadtatásra lelt az üzlet, a Google részvényei hétfőn két százalékot ugrottak a Nasdaq-on, így öt hónapos csúcson zárt a cég papírja.

A felvásárlás bejelentését követően tartott sajtótájékoztatón a videómegosztó oldal vezetői elmondták, hogy a YouTube-on mind a Google hirdetési modelljét, mind annak keresőjét alkalmazni fogják. A vevő vezetői pedig azt közölték, hogy az akvizíció ellenére sem kívánják megszüntetni a hasonló jellegű szolgáltatásukat, a Google Videót.

Lenyomták a Yahoo-t

Sajtóértesülések szerint a YouTube-ért sokáig versenyben volt a világ leglátogatottabb internetes portálja, a Yahoo, ám végül a keresőjéről ismert társaság magasabb ajánlata győzött. Az ár kétségkívül óriási, hiszen eddig a csúcsot a MySpace tartotta, melyet tavaly a News Corp 580 millió dollárért vásárolt meg. Ami a Google-t illeti, részükről a legkomolyabb akvizíció az AOL 5 százalékának megszerzése volt, amelyért 1 milliárd dollárt adtak.

Az internetes szektorban mind nagyobb figyelmet kapó, úgynevezett Web2.0-ás rendszerek versenyében a mostani felvásárlás mindenesetre komoly változásokat hozhat. Ugyan egyelőre a MySpace vezető pozíciója elég biztosnak tűnik, ám ha az egyesülést követően a szinergiákat jól használják ki, a második Facebook és a harmadik Wikipedia azonban könnyen a YouTube mögé csúszhat. Ezt segíti, hogy az elmúlt időszakban a videómegosztó oldal tartalma sokat "fehéredett", a szerzői jogok szempontjából aggályos tartalmak jogtulajdonosai közül több társasággal is megállapodást kötött a cég. Így szeptemberben a Warner Music járult hozzá, hogy előadóinak klippjei szerepeljenek az oldalon, és a napokban sikerült tartalmi megállapodást kötni a CBS-szel, a Universal Music-kal és a Sony BMG-vel is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!