Dél-Koreában a múlt hónapban indítottak vizsgálatot a hatóságok, miután a legnagyobb európai autógyártó vállalat elismerte, hogy csalt, azaz olyan szoftvert alkalmazott mintegy 11 millió, EA 189 típusú dízelmotorral üzemelő autóban, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.
A Dél-Koreában elvégzett vizsgálatok azt mutatták, hogy a Volkswagen EA 189 típusú motorral működő Tiguan modelljének károsanyag-kibocsátása meghaladta az előírt értékeket, ha nem a szokványos tesztkörülmények között végeztek méréseket, hanem például bekapcsolták a légkondicionálót vagy gyorsítottak. Ezért a dél-koreai kormány minden idők legnagyobb és egyben a kiszabható legmagasabb bírsággal sújtotta a Volkswagen dél-koreai leányvállalatát, amelynek a 12,3 millió dollár kifizetése mellett január 6-ig kell előterjesztenie az érintett 125 ezer 522 dízelautó visszahívására és a hiba kijavítására vonatkozó tervét.
A visszahívásban összesen 15 modell érintett, az EA 189 típusú, 1600 vagy 2000 köbcentis dízelmotorokkal felszerelt autókat 2008 és 2015 között értékesítették az ázsiai országban.
Ezt se felejtsük el a dízelbotrány árnyékában!
A dél-koreai környezetvédelmi minisztérium közölte, hogy folytatja a vizsgálatot annak kiderítésére, hogy a Volkswagen és az Audi EA 288 típusú dízelmotorral üzemelő márkái megfelelnek-e károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Ez további 30 ezer autót jelent, de ezek esetében egyelőre nem találtak csalást alátámasztó bizonyítékokat. A minisztérium egyúttal jelezte azt is, hogy kiterjeszti a vizsgálatokat minden hazai és külföldi autógyártó vállalatra. Eredmény jövő év áprilisában várható.
Dél-Korea a világ 11. legnagyobb autópiaca, amelyen a hazai szereplők, a Hyundai Motor és a Kia Motors a legjelentősebbek. Az emissziós botrány hatása már októberben érzékelhető volt: az importált járművek piaci részesedése 12,34 százalékra csökkent a szeptemberi 15,7 százalékról. A Volkswagen szeptemberben 2901 darab, októberben pedig már csak 947 darab járművet értékesített, amivel piaci részesedése a külföldi autógyártók körében 14,2 százalékról 5,4 százalékra zuhant.
MTI