3p

Rekordnagyságú, több mint 12 millió dolláros bírságot vetett ki a Volkswagen (VW) német autógyártó konszernre és elrendelte több mint 125 ezer dízel üzemmódú jármű visszahívását a dél-koreai kormány a károsanyag-kibocsátási értékek meghamisítása miatt - jelentette be a dél-koreai kormány csütörtökön.

Dél-Koreában a múlt hónapban indítottak vizsgálatot a hatóságok, miután a legnagyobb európai autógyártó vállalat elismerte, hogy csalt, azaz olyan szoftvert alkalmazott mintegy 11 millió, EA 189 típusú dízelmotorral üzemelő autóban, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.

A Dél-Koreában elvégzett vizsgálatok azt mutatták, hogy a Volkswagen EA 189 típusú motorral működő Tiguan modelljének károsanyag-kibocsátása meghaladta az előírt értékeket, ha nem a szokványos tesztkörülmények között végeztek méréseket, hanem például bekapcsolták a légkondicionálót vagy gyorsítottak. Ezért a dél-koreai kormány minden idők legnagyobb és egyben a kiszabható legmagasabb bírsággal sújtotta a Volkswagen dél-koreai leányvállalatát, amelynek a 12,3 millió dollár kifizetése mellett január 6-ig kell előterjesztenie az érintett 125 ezer 522 dízelautó visszahívására és a hiba kijavítására vonatkozó tervét.

A visszahívásban összesen 15 modell érintett, az EA 189 típusú, 1600 vagy 2000 köbcentis dízelmotorokkal felszerelt autókat 2008 és 2015 között értékesítették az ázsiai országban.

Ezt se felejtsük el a dízelbotrány árnyékában!

A dél-koreai környezetvédelmi minisztérium közölte, hogy folytatja a vizsgálatot annak kiderítésére, hogy a Volkswagen és az Audi EA 288 típusú dízelmotorral üzemelő márkái megfelelnek-e károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Ez további 30 ezer autót jelent, de ezek esetében egyelőre nem találtak csalást alátámasztó bizonyítékokat. A minisztérium egyúttal jelezte azt is, hogy kiterjeszti a vizsgálatokat minden hazai és külföldi autógyártó vállalatra. Eredmény jövő év áprilisában várható.

Dél-Korea a világ 11. legnagyobb autópiaca, amelyen a hazai szereplők, a Hyundai Motor és a Kia Motors a legjelentősebbek. Az emissziós botrány hatása már októberben érzékelhető volt: az importált járművek piaci részesedése 12,34 százalékra csökkent a szeptemberi 15,7 százalékról. A Volkswagen szeptemberben 2901 darab, októberben pedig már csak 947 darab járművet értékesített, amivel piaci részesedése a külföldi autógyártók körében 14,2 százalékról 5,4 százalékra zuhant.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!