2p

Az ünnepek előtti időszakban harminc százalékkal többet költöttek el interneten az amerikai vásárlók. A hazai webáruházak közül az eBolt 2005. végi forgalma harminc százalékkal nőtt éves szinten – olvasható a Világgazdaságban.

Összesen 30,1 milliárd dollárt költöttek el az interneten a karácsony előtti időszakban az amerikai vásárlók. Ez 30 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az online vevőkre jellemző, hogy későbbre halasztják a vásárlást - derül ki a Goldman Sachs & Co., a Nielsen/NetRatings és a Harris Interactive közös tanulmányából.

Az amerikai internetes vásárlók a legtöbb pénzt, 5,3 milliárd dollárt ruházati termékekre áldoztak, ebben a kategóriában éves szinten 42 százalékos volt a bővülés. Kiugró mértékben nőtt a számítógépes hardvereszközök és kiegészítők forgalma, 126 százalékos növekedéssel.

A hazai online kereskedők számára is jelentős növekedést hozott a múlt év vége. Az egyik legrégebbi internetes áruház, a műszaki eszközöket árusító eBolt forgalma az előző évhez képest mintegy 30 százalékkal nőtt az utolsó másfél hónapban.

Az eBolt vásárlói körében karácsonykor az MP3 digitális zenei lejátszók, a folyadékkristályos kijelzőjű televíziók és a különböző háztartási gépek voltak a legnépszerűbbek. Az előzetes adatok szerint a cég bevétele 2004-hez képest 30-40 százalékkal bővült, megközelítve a 700 millió forintot. Ennek egyharmada a karácsonyi időszakban keletkezett - áll a Világgazdaságban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!