Összesen 30,1 milliárd dollárt költöttek el az interneten a karácsony előtti időszakban az amerikai vásárlók. Ez 30 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az online vevőkre jellemző, hogy későbbre halasztják a vásárlást - derül ki a Goldman Sachs & Co., a Nielsen/NetRatings és a Harris Interactive közös tanulmányából.
Az amerikai internetes vásárlók a legtöbb pénzt, 5,3 milliárd dollárt ruházati termékekre áldoztak, ebben a kategóriában éves szinten 42 százalékos volt a bővülés. Kiugró mértékben nőtt a számítógépes hardvereszközök és kiegészítők forgalma, 126 százalékos növekedéssel.
A hazai online kereskedők számára is jelentős növekedést hozott a múlt év vége. Az egyik legrégebbi internetes áruház, a műszaki eszközöket árusító eBolt forgalma az előző évhez képest mintegy 30 százalékkal nőtt az utolsó másfél hónapban.
Az eBolt vásárlói körében karácsonykor az MP3 digitális zenei lejátszók, a folyadékkristályos kijelzőjű televíziók és a különböző háztartási gépek voltak a legnépszerűbbek. Az előzetes adatok szerint a cég bevétele 2004-hez képest 30-40 százalékkal bővült, megközelítve a 700 millió forintot. Ennek egyharmada a karácsonyi időszakban keletkezett - áll a Világgazdaságban.
Menedzsment Fórum