Az utolsó negyedben az online reklámköltés 4,8 milliárd dollár volt, ez 32 százalékkal több az egy évvel ezelőttinél.
"A hirdetők megértették, hogy az interaktív reklámokkal elérhetők a fogyasztók, emellett brandépítésre és termékek illetve szolgáltatások értékesítésére is alkalmasak" - közölte Randall Rothenberg, az IAB decemberben kinevezett elnöke és vezérigazgatója.
AZ IAB a negyedéves online hirdetési kiadásokra alapozta becslését, emellett a PricewaterhouseCoopers 15 webes reklámcég körében felmért adataira támaszkodott. A tavalyi évre vonatkozó jelentés áprilisban érhető el - közölte a cég.
A webes hirdetések egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a marketingbüdzséből. Az utolsó negyed, amely hagyományosan a legjobb az online reklámkiadásokat illetően, 15 százalékos növekedést mutatott a harmadik negyedhez képest.
Előrejelzések azt mutatják, hogy az amerikai internetes reklámköltések összege 2011-re eléri a 42 milliárd dollárt, átlagosan évi 17 sázalékos növekedéssel számolva. Ugyanakkor az eMarketer hasonló jelentése a múlt hónapban csupán 19 százalékos bővülést mutatott 2006-ra vonatkozóan.