2010-re 15 millió utas a cél
[ajanlo=502][igazitas=left/]Az új gépekben az International Aero Engines (IAE) V2500-A5 hajtóműveit szerelik majd be, illetve ez a cég fogja szolgáltatni a tartalék-hajtóműveket és a karbantartást is. "Ezek révén az A320-as - naponta és repülőgépenként - 150 gallonnal kevesebb üzemanyagot fogyaszt majd, mint más hajtóművekkel" - válaszolta újságírói kérdésre Mark King, az IAE elnök-vezérigazgatója.
Váradi hozzátette: a cég ezen flottabővítéssel kíván választ adni a régióban tapasztalható növekvő utasigényekre. A 2004 májusában indult légitársaság a jövőben tovább kívánja bővíteni hálózatát, és jelenlegi központjai mellett új bázisokat kíván nyitni Kelet-Európában.
A nagyra törő terveket jelzi, hogy a jelenleg a régió legnagyobb diszkont-légitársaságának számító cég 2007-re a hagyományos légivállalatokat is tömörítő listán is az élre szeretne kerülni. Váradi elmondása szerint 2010-ben 38 repülőgéppel 15 millió, 2015-ben pedig 100 repülővel 35 millió utast kívánnak szállítani. Összehasonlításul: a régió legnagyobb légitársasága jelenleg évi 6 millió utassal büszkélkedhet, a Wizz Air pedig - 7 géppel - 2 millió ügyfelet tervez az idei évre.
Scherer hozzátette: a részben magyar tulajdonban lévő fapados a vásárlással stratégiai előnyre tett szert. Elmondása szerint az elmúlt 2 évben 12 új légitársaság választott magának flottát, ebből 11 döntött az Airbus mellett.
Christian Schererrel készült exkluzív interjúnkat jövő héten olvashatják az mfor.hu-n.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum