1p

A válság ellenére minden korábbinál jobb negyedévet zárt szeptemberben a Hyundai Motor. A dél-korai autógyártó több mint 300 százalékkal növelte adózott eredményét a tavalyihoz képest, és 41 százalékkal több kocsit adott el.

A nyereség az egy évvel korábbi 264,8 milliárd wonról 979,2 milliárd wonra (827,3 millió dollár) nőtt a harmadik negyedévben, így megdőlt a korábbi, idén április és június között elért 811,85 milliárdos profitrekord - közölte a társaság csütörtökön.

A cég autóiból 824 180 darab kelt el júliustól szeptemberig, ami a 41 százalékos éves szintű növekedés mellett azt is jelenti, hogy a Hyundai világpiaci részaránya 5,5 százalékra emelkedett az előző évi 4,4 százalékról és az egy negyedévvel korábbi 5,2 százalékról. Az év háromnegyedének elteltével a cég összesen 2,23 millió autót értékesített, 7,5 százalékkal többet a tavalyinál.

A Hyundai és leányvállalata, a Kia Motors alkotta csoport az ötödik az autógyártók nagyság szerinti sorrendjében. A konszern európai központját a csehországi Nosovicében építik ki, az ottani gyár bővítésével. A beruházás végrehajtása után évente több mint 1,1 millió autót szerelnek majd össze az üzemben.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!